Ingrid Lovise feirer single på Valentines

Ingrid Lovise feirer single på Valentines

Ingrid Lovise er, som vanlig, single på alle hjerters dag og markerer det med singelen "In Love" som slippes tirsdag 14. februar.

Valentinsdagen står for tur med roser og sjokolade i alle kanaler, og tradisjonen tro er Ingrid Lovise singel. Det har hun alltid vært.

“Ja, her kommer en ny singel, men at jeg er singel er ikke noe nytt. Jeg blir så håpløs når jeg er in love at jeg på en eller annen måte klarer å tulle det til hver gang. «In Love», produsert av Martin Vinje, er en sang om hvordan jeg gjerne blir. Det tar litt overhånd. Jeg tror mange kan kjenne seg igjen. Sangen er en energisk popsang, lett og morsom, som jeg gleder meg til å dele».

Ingrid Lovise er selvsagt ikke fremmed for romantikk. Debutalbumet vitner om at hun har opplevd både det ene og det andre. Noen livspartner har det likevel ikke vært. Ingrid Lovise sier selv at dette er det mange, mer eller mindre rasjonelle, grunner til. Med «In Love» beskriver hun noen av sine utfordringer.

«Det ene som skjer er ganske klassisk. Jeg oppfører meg veldig merkelig, ikke sant? Går omveier, sier for lite, for mye, kansellerer alle planer for å være tilgjengelig og overtenker kanskje litt. - Eller, dropp kanskje, jeg overtenker og det er problematisk».

Men dette høres da ut som ganske vanlig oppførsel. Alle kan vel være keitete og klein når de har et crush? Er ikke det nesten litt sjarmerende?

«Jo, det er kanskje det. Jeg kan til og med romantisere dette litt. Jeg er litt “in love with love”. Det er kanskje noe dypere som står litt i veien. For å være ærlig er jeg faktisk så ukomfortabel med emosjonell nærhet at jeg selvsaboterer fordi jeg egentlig tror det aldri kommer til å funke. Det er bedre å ikke prøve enn å risikere å bli avvist, ikke sant? Det er ganske in å snakke om attachment styles nå om dagen. Jeg er avoidant. Så jeg stikker av, så jeg tror jeg trenger noen som kan roe meg litt ned.»

En låt som «In Love» er en måte for Ingrid Lovise å ta eierskap til og flagge komplekse følelser rundt tillit og forpliktelser i romantiske forhold.

«Jeg føler jo aldri at det passer å gjøre plass til en person til i livet mitt. Men kanskje klarer jeg å endre mønsteret mitt ved å være ærlig med meg selv og andre gjennom tekstene og musikken. Jeg tror det.».

Gjør plass til «In Love» med Ingrid Lovise i ditt liv, enten det du trenger er en deilig poplåt eller hjelp til å grave deg dypt inn i sjelen. Fra og med tirsdag 14. februar.