Hkeem tar med seg Blackie på "HJERTET MITT ER HELT OK"

Hkeem tar med seg Blackie på "HJERTET MITT ER HELT OK"

Hkeem fortsetter loverboy-season og følger opp «Danser videre i livet» med den sårbare pop balladen «HJERTET MITT ER HELT OK», denne gangen med Beathoven-stjerna Blackie.

Samarbeidet mellom de to artistene ble spontant til, og det tok ikke lang tid fra Blackie fikk tilsendt skissen til låten var klar. Tematikken er noe de fleste kan kjenne seg igjen, og tar opp det å ha det «helt ok».

Låta handler om en person du ikke klarer å glemme fra hjertet ditt, men det gjør samtidig ikke så vondt. Det går helt OK. Man har det hverken bra eller dårlig. – forteller Hkeem

Den teater og «Forræder»-aktuelle artisten og skuespilleren gikk i fjor høst til topps på de norske streaminglistene med hitlåten «Danser videre i livet» med Makosir. Låten har streamet til platina med 8 millioner streams på drøye seks måneder, og lå hele 122 dager på Spotifys topp 50-liste. Siden har han sluppet en remix med den svenske pop og R&B yndlingen Newkid, samt en akustisk versjon med Makosir og Synne Vo - som begge har ligget godt inn på topp 100/200-listene.

Blackie er for det fleste kjent som en av tre maskerte menn i den Spellemannsvinnende festmusikk-trioen «Beathoven», og var den første som droppet masken da han tidligere i år gikk solo med låten «Wonderland», som har ligget inne på topp 50 siden slipp og nærmer seg gull-sertifisering.

Om samarbeidet med Hkeem, sier Blackie: «Jeg har lenge sett opp til Hkeem, og det han har fått til i sin karriere. Han er et stort forbilde, så det naturligvis veldig gøy å få muligheten til det her!

I tillegg til å slippe ny musikk, kan du denne våren se Hkeem på scenen på Det Norske Teatret i teaterstykket «Abdul ≈ Hkeem», der han spiller seg selv, som deltaker i den pågående sesongen av TV2-programmet «Forræder», i tillegg til at han er en av dommerne i den neste sesongen av «Norske talenter».

«Hjertet mitt er helt OK» er laget sammen med produsenten Kristian «Flatmate» Vik (K-391, Jesper Jenset og Bernhoft), og er skrevet av Hkeem selv.

«HJERTET MITT ER HELT OK (FEAT. BLACKIE)» er ute fredag 09.juni.