Hitmaskinen Morgan Sulele slipper nydelige «Dagene».

Hitmaskinen Morgan Sulele slipper nydelige «Dagene».

Et år etter at «Oppmerksomhet» med William Gamborg toppet de norske hitlistene, kommer en sårbar ballade fra bærumsgutten.

Sangen minner oss om at selv når ting blir vanskelige, er det alltid fine minner å holde fast ved. Den handler om å komme gjennom et samlivsbrudd og minne hverandre om de gode øyeblikkene man en gang delte.

Låta handler om å gå gjennom et brudd, der man vil minne den andre parten på at man faktisk hadde fine dager også, slik at man sitter igjen med fine minner fra det man en gang hadde. – forteller Morgan Sulele.

Selv om Morgan Sulele som oftest byr på sommerlige poplåter som «Oppmerksomhet» eller «Danse en gang til» med kompisen TIX, er det ingen tvil om at den talentfulle låtskriveren også kan være dyp, personlig og sårbar - noe han beviste på «Da det var oss».

«Dagene» er en fin påminnelse om at også de vonde tingene ofte har startet med fine opplevelser, og at man skal være flinkere til å ta vare på de gode minnene.

«Dette er ett personlig tema for meg, som jeg har tenkt mye på. Det er gått tre år siden jeg selv gikk gjennom ett brudd, men dette har vært en viktig ting for meg,- at vi begge kan sitte på gode og fine minner om hverandre, når man tross alt var sammen i så mange år. Dette håper jeg selvsagt andre også kjenner seg igjen i og kjenner på.» - avslutter Morgan.

«Dagene» ble til under en session i Sverige, og er skrevet sammen med Johan Lindbrandt og Isa Molin, der førstnevnte også har produsert.

«Vi diskuterte temaet rundt brudd, og om hvor ofte man kun sitter igjen med negativitet og dårlige minner med gamle forhold.» - fortsetter Morgan.

Siden gjennombruddet med «Bare min» sommeren 2016, har Morgan Sulele turnert og spilt konserter og festivaler over hele landet, samt herjet på hitlister over hele Norden. Legger du sammen egne låter og låter han har skrevet for andre har han generert over 900 millioner streams så langt.

Magnus Clausen, som han egentlig heter, er også en av låtskriverne på John Legends låt «In My Mind», som i skrivende stund har over 65 millioner streams. Clausen har i tillegg vært delaktig på albumet til Alan Walker, og co-skrevet låten «Not You ft. Emma Steinbakken». Han har også jobbet med artister som TIX, Matoma, Tungevaag & Raaban, Marcus & Martinus, William Gamborg, Jesper Jenset, Katastrofe og Staysman.

«Dagene» er ute fredag 10.november.