Helge Hummervoll om å være etterlatt

Helge Hummervoll om å være etterlatt

"Ein av de" av Helge Hummervoll er en låt om å miste noen, å være en etterlatt, hentet fra albumet "Ein av de heldige få" som kommer 17. februar.

Livet er skjørt.

Kanskje en klisje.

Men også en sannhet.

Helge Hummervoll skrev «Ein av de» i 2016.

Året nevøen mistet livet i en trafikkulykke.

Han ble bare 23.

Det oppleves alltid som ekstra tragisk når barn og unge blir revet bort.

Men alle tap er store for dem som sitter igjen.

Venner eller nærmeste familie.

De som har mistet noen.

«Ein av de» er ikke en sang om eller til nevøen.

Men om og til de som prøver å finne veien videre i livet.

Livet uten...

Rogalendingen Helge Hummervoll er en mann med mange jern i ilden. Han er best kjent som keyboardist og låtskriver i de legendariske bandene Mods og The September When. Det siste året har han valgt å gi ut musikk under eget navn, og det melodiske og tekstlige universet vitner om liv levd, lekser lært og en egen evne til å skape noe vi alle kan kjenne oss igjen i. Vi som også har levd og lært, men ikke nødvendigvis evner å sette ord på det selv.

«Ein av de» av Helge Hummervoll slippes fredag 3. februar.

Eline Darki

Drabant Music +47 988 98 882