Guttene fra Nord-Norge hedrer røttene med gladlåta «Snøscooterfest»

Guttene fra Nord-Norge hedrer røttene med gladlåta «Snøscooterfest»

Nordlendingskameratene utfordrer Stor-Oslo med ekte rølp

«Denne låta er faktisk en av våre dypeste låter noensinne. Neida, den handler om å dra på snøscootertur, drikke masse og ha det gøy! Vet ikke om det er en så stor greie i Stor-Oslo, men om man kommer seg 10 mil nord for Sinsenkrysset så skjønner folk akkurat hva vi snakker om i denne gladlåta<3» - forteller Håkon

Guttene fra Nord-Norge er kjent for å lage lett og humørfylt norsk pop med innslag av synging på samisk og joiking for å hedre sine samiske røtter, og med låter som «Nord-Norge fest» og «Klarer ikke stå» er det ingen tvil om at de vet å lage fest. De har spilt i band sammen siden de var 13 år, og du har sikkert sett dem på scenen i bandet NorthKid eller kreditert som produsenter og låtskrivere for artister som Victoria Nadine, Adrian Sellevoll, Synne Vo og Peder Elias.

«Snøscooterfest er den gøyeste låta vi har laget synes vi, for den er så rølp at vi ler oss i hjel, men samtidig uironisk elsker det. Men husk: ikke drikk og kjør samtidig, det er ikke lov» - legger Helge til

«Snøscooterfest» er ute fredag 22.mars

Sara Berg