Anna Kajander slipper singelen "Et siste kyss" fredag 9. juni

Et siste kyss fra Anna Kajander

Anna Kajander slipper singelen «Et siste kyss», fredag 9. juni. Den feires med konsert på Dunk i Oslo, som etterfølges av flere konserter rundt om i Norge.

«Et siste kyss» er lydsporet til den forvirrende følelsen av å ønske seg en siste smak av noe som aldri skal bli.

Vinteren 2022 isolerte Anna Kajander seg fra omverdenen for å skrive. «Et siste kyss» ble til på en liten hybel i iskalde Oslo. Kreativiteten gikk varm, og det ble en produktiv periode hvor godt mottatte singler som «Æra» og «Hybelkanina» også så dagens lys.

Låten handler om et bittersøtt kjærlighetsmøte og alle uforståelige følelser som kan virvle opp i møte med noe man trodde man hadde gitt slipp på. «Et siste kyss» beskriver hvor lett det er å bli fristet til å ønske seg tilbake til noe man vet man ikke vil ha lengre. Det er en undrende låt som forsøker å plassere gammel kjærlighet for siste gang, med et siste kyss.

«Et siste kyss» er så langt unna vinterkulde du kan komme. Den har blitt en lett, luftig og litt nostalgisk sommerlåt som passer perfekt til sene rødvinskvelder i ullgenser på brygga eller svaberget, eller dagdrømmende om magiske øyeblikk i rosa skyer. For å ferdigstille låten og produksjonen har Anna igjen samarbeidet med den dyktige produsenten Jonas Kroon, noe vi kommer til å høre mer av fremover.

«Et siste kyss» er tilgjengelig fra fredag 9. juni, og i forbindelse med lanseringen av vil Anna Kajander også holde en rekke konserter i Norge, inkludert releasekonsert på Dunk i Oslo lørdag 10. juni.