Erika Norwich slipper "Til lillebror" etter massiv respons på TikTok

Erika Norwich slipper "Til lillebror" etter massiv respons på TikTok

Erika Norwich har lengre fartstid i den norske musikkbransjen enn man kanskje skulle tro. Med deltagelser i både MGP og Idol har den unge trønderen vist nordmenn flere sider av seg selv, men det var ikke før hennes TikTok-konto skjøt fart i 2021 og 2022 at publikum skulle bli kjent med Erika på en helt ny måte. 22-åringen synes det kan være lettere å si det hun vil si gjennom musikk og har lenge prøvd å skrive en sang til sin 12 år yngre lillebror, Teodor. Som mange andre søsken har de et spesielt bånd, og låten er et løfte fra storesøster til lillebror.

Det er et løfte fra meg til han. Vi har gått igjennom mye sammen og i blant er vi de eneste som forstår hverandre.- forteller Erika.

Med over hundre tusen følgere på sine sosiale kanaler, når Erika Norwich ut til et vidstrakt publikum, og har flittig oppdatert sine følgere på hver eneste detalj av sin musikalske reise. Det unge talentet har gitt ut musikk i flere år, sammen med ulike samarbeidspartnere, derav OKEY (Ola Klæbo) og Erik Sæter, samt studert på prestisjeskolen Liverpool Institute of Performing Arts. Med nye tekster på norsk har følgerskaren økt siden debuten i 2016, og det norske folket har mer i vente fra Erika Norwich.

«Jeg tror mange kan relatere til å ha et sterkt bånd med sine søsken. Et søsken er der hele tiden, opplever ofte det samme som deg og lærer seg å kjenne deg på en helt annen måte enn resten. Som storesøster har jeg måttet ta på meg en ansvarsrolle jeg kanskje ikke skulle hatt, men som har gitt meg akkurat det båndet jeg har med min lillebror idag. Det er jeg takknemlig for.» - fortsetter Erika.

«Til lillebror» er ute onsdag 21.september.