Erika Norwich slipper låt til minne om hennes farmor

Erika Norwich slipper låt til minne om hennes farmor

Den talentfulle artisten og låtskriveren Erika Norwich følger opp sin siste singel «Tankebibliotek» med «Aldri helt bra, men bedre». Låten er en emosjonell hyllest til hennes farmor, som tragisk gikk bort som følge av brystkreft.

«Min farmor døde av brystkreft da hun var 36 år gammel i 1990. Låta er skrevet til henne, og handler om at jeg aldri fikk møte henne. Refrenget og tittelen valgte jeg å dedikere til pappa, som bare var 15 år da han mistet mammaen sin.» - forteller Erika.

Den unge trønderen har brukt låten som en måte å uttrykke sin sorg over å aldri ha fått møte sin farmor. «Aldri helt bra, men bedre» reflekterer også over hennes fars opplevelser som mistet sin egen mor da han bare var 15 år gammel. Tittelen og refrenget er dedikert til hans minne og den kontinuerlige kampen med å komme seg videre.

«De siste årene har jeg blitt mer og mer interessert i å vite mer om min farmor, men pappa har lite bilder og husker generelt lite fra den tiden hun levde. Da jeg i november 2022 ga ut «Ta mæ tebake» lagde han en instagramhistorie til låta mi, med et bilde av mammaen hans og teksten «Æ veit koss det vart. Aldri helt bra, men bedre». På bursdagen til farmor i Januar satte jeg med ved pianoet og skrev «Aldri helt bra, men bedre».

En kort snutt fra låten ble delt på Erika Norwichs sosiale medier, og reaksjonene har vært overveldende. Mange mennesker har kommet med tilbakemeldinger og delt sine egne hjerteskjærende historier om å savne familiemedlemmer de aldri har fått møte eller å ha mistet en forelder i ung alder. Erika tror at alle som kan kjenne seg igjen i dette, kan bli fanget i tankene om hva som kunne ha vært hvis ting hadde vært annerledes. Hun ønsker å minne folk om hvor viktig det er å leve i øyeblikket, sette pris på det de har og ta vare på sine kjære. Livet er skjørt, og ingen av oss vet hva morgendagen vil bringe.

«Aldri helt bra, men bedre» er en følelsesmessig drevet låt med Erika Norwichs karakteristiske stemme som leverer teksten med en sterk og sårbar kraft. Den melodiske komposisjonen, er produsert av Ole Hartz, som sammen med Erika Norwichs hjertevarme framføring, skaper en intim atmosfære som treffer lytterne rett i hjertet.

«Aldri helt bra, men bedre» er ute fredag 7. juli.