"Dum i haue" artwork

Bygdebanger fra Sandra Lyng og Hagle

«I kveld er det lov å være dalahest!»

Med «Dum i haue» setter trioen Sandra Lyng, André Jensen og Olav Tokerud tonen fra første note.

Det er allerede august, men mer enn nok sommernatt igjen som ikke skal soves bort til fordel for festing og dansing til en bygdebanger inspirert av episke «Ecuador».

«Den rakkeren av en melodi har jeg danset mye til i ungdomstiden min, så når jeg fikk muligheten til å jobbe med favorittbygdeduoen Hagle så ville jeg gjerne at vi skulle ta låta tilbake fra Sør-Amerika og til nærmeste låvefest».

De seneste månedene har Sandra Lyng sluppet låter med bygda og feststemning som sentrale temaer.

«Man kan ta jenta ut av Mosjøen, men ikke Mosjøen ut av jenta! Denne musikken er et resultat av at jeg føler meg både fri og lykkelig og har et stort behov for å lage musikk som gjenspeiler det, og som feirer røttene mine på bygda.»

Rent overskudd gir herlig energi, og denne call-and-response låten mellom Sandra og Mysen-gutta i Hagle har en beat som skapt for fest, enten du er på bygda eller i byen. Du trenger ikke engang rodeo-okse og muskelbil, men om dét – pluss linjedans, kugutter og -jenter – er din greie, så anbefales musikkvideoen på det aller varmeste.

Sandra, André og Olav har rett og slett laget en perle av en låt, og video, for deg som vil kjenne at du lever til pulserende EPA-dunk partymusikk.

Rydd plass i spillelisten din til «Dum i haue» med Sandra Lyng og Hagle fra fredag 18. august.