Foto: Gelius

Bargee slipper debut-EPn "Halvvisne Roser" om sårbarhet

Fredag 25. august slipper multitalentet Bargee debut-EP’n «Halvvise Roser». En EP om å være sårbar.

«Navnet kom fra et bilde jeg fikk i hodet. Det er jo en greie å gi roser til sin kjære, men hva gjør man når man ikke kan gi alt av seg selv lenger? Som roser, så visner forholdet etterhvert, før det evt blomstrer opp igjen. Eller så går det over og man prøver på nytt med en annen. EP-en handler om det å stå midt i mellom. Nær brist, men likevel elsket. Og usikkerheten i hva fremtiden vil bringe» - Bargee

På EP’n finner vi blant annet allerede utgitte «Forglemmegei» og seneste P3-listede «Madame» med Makosir og Isah. Sammen med den såre introlåten «Hjemmelengsel», «Drømmefanger» - en låt om å ikke gi slipp på en drøm, «Viviennes» som er gjestet av Dutty Dior, en artist Bargee lenge har sett opp til, og «Finnerlønn», en idé som kom under innspillingen til «Royalteen 2» og ferdig spilt inn på soverommet. Bargee startet løst på prosjektet for to år siden, og det har formet seg til denne buketten med låter.

«Prosessen har vært veldig lærerik og gøy, og jeg føler disse låtene representerer ulike deler av meg både tekst- og soundmessig. Jeg har jobbet tett med Marcel, som har produsert 4 av låtene, også har jeg fått Sondre Haftorsen og Tara G (Tarjei Egge-Hoveid) - Julian Salole som har satt sine preg på de to andre» - Bargee

Soundet vil han beskrive som en blanding av urban pop og R&B, med både dansbare og mer nedpå låter. Noe for alle. Og selv om Bargee selv synes det er vanskelig å velge seg én favoritt, er det to av dem han har et ekstra hjerte for.

«Det står mellom Viviennes eller Finnerlønn hvis jeg MÅ velge. Viviennes, fordi at selvom det er den eldste låten, så kan bumper jeg den ofte på airpodsene mine, hah. Og Finnerlønn fordi jeg viste den til farmor (MOPPA) og hun snakker om den fortsatt. Det betyr ekstra mye at familie og venner liker og er stolte over musikken jeg skaper» - Bargee

«Halvvisne Roser» er ute fredag 25. august.

____

Filip Bargee har på kort tid blitt et bemerket navn i norsk kulturbransje med sin soleklare x-faktor, en tydelig artistprofil med treffende tekster og melodier og et helt unikt skuespillertalent. Han ble nylig omtalt av D2 som en av landets fremste skuespillertalenter. Denne våren var han å se, som en av de yngste noen sinne, som hovedrollen i Nationaltheatrets «Døden på Oslo S», og i Netflix-filmen «Royalteen 2». Tidligere har han også spilt i NRK-seriene «Den Magiske Kroppen», «Snøfall» og «Flus», og vært med i flere oppsetninger på Oslo Nye Teater, deriblant «De urørlige» i 2019, og «Til ungdommen» i 2020, der han i sistnevnte ble omtalt som et «åpenbart skuespillertalent» av både VG og Aftenposten.

Regions

Lisa Bjorheim