Archer slipper låt om den beste dagen uken - Lørdag!

Archer slipper låt om den beste dagen uken - Lørdag!

Sammen med sine ungdomsskolehelter Erik Og Kriss, slapp Archer låten «Ensom» for et år siden, og har siden blant annet vært en låtskriverne på MGP-låten «Ekko inni meg», fremført av Jone – som i dag har drøye 9 millioner streams.

Nå slipper han «Lørdag» sammen med Ole Hartz – en låt om det som for mange er den beste dagen i uken.

Låten handler om den desidert beste dagen i uka, lørdag! Det finnes mange låter der ute som hyller både fredagen og helg generelt, men svært få i Norge som faktisk tar for seg lørdag. Lørdag er den dagen du går og venter på hele uken, dagen du kan sove så lenge du vil og dra den ut hele natten! – forteller Archer.

Låten ble til i studio i vinter, sammen med produsent Audun Agnar Guldbrandsen – som blant står bak låtene «I Am» og «Kitsch» til k-pop gruppa IVE, og er et slags anthem til den dagen alle går og venter på hver uke. Med seg på laget har de i tillegg artist og låtskriver Ole Hartz – som tidligere har jobbet med blant annet Staysman, Kevin Boine og Plumbo.

Bak artisten Archer finner vi låtskriver og produsent Christopher Archer. Med over 40 millioner avspillinger på russelåter har han de siste årene utmerket seg som en av de store vokalistene i dette miljøet. Nå skal han vise at det ikke bare er russen han kan glede, men også hele det norske folk. Archer har hatt stor suksess også i Sverige, med både russelåtene og låter laget for det svenske ragger-miljøet. Han slapp låten «Millionær» i 2021, og nå klar for å følge opp «Ensom», med nok en catchy og allsangvennlig sang.

Jeg tror mange kan relatere til og kjenne seg igjen i denne låta. Den handler om en morsom kveld ute, hvor forventningene har bygget seg opp gjennom hele uken. Man vurderer å ta det rolig, men klarer ikke. Dagen du bare kan gi langfingeren til bekymringer og strev! Du kan danse på bordene hele natten og sjefen kan bare glemme å spørre om jobb og mas for neste uke. Nå er det lørdag! – avslutter Archer.

«Lørdag» er ute fredag 12.mai.»