Ane Brun gir ut Anne Grete Preus-låten "Månens elev"

Ane Brun er månens elev

«Månens elev» er tredje låt ut fra det kommende albumet «Møtested – en hyllest til Anne Grete Preus», som slippes 24. november.

Ane Brun trenger neppe noen nærmere introduksjon. Hun har vunnet både Spellemannpris i Norge og Grammy Award i Sverige, hun har vært på turné med Peter Gabriel og feiret i år 20-årsjubileum som artist. For tiden befinner hun seg på en stor europaturné, og hun sier følgende om sitt låtvalg til denne platen:

«Jeg valgte den fordi det er en av de låtene jeg har hørt aller mest på. Og ”Millimeter”-platen er den jeg definitivt har nærmest forhold til. Jeg hørte mye på henne som ung, og det var lenge før jeg visste selv at jeg skulle bli musiker og artist. Jeg er sikker på at hun har indirekte inspirert meg, fordi hun var så selvfølgelig i sin stemme og sine ord. Og det føltes som hun tok sin kunst på et så sunt alvor, og at hun eide sin plass på scenen.»

«Månens elev» slippes 6. oktober