Aiba slipper "Labyrint"!

Aiba slipper "Labyrint"!

Aiba befestet i løpet av fjoråret sin posisjon som en av de absolutt mest spennende navnene i norsk pop, og har ligget på topplistene jevnt og trutt det siste året - senest med «02:57» med Broiler, og før det med Lille Caesar-samarbeidet «Laken».

12. mai er spotlighten tilbake på Aiba alene! «Labyrint» er en lengtende låt om tapt kjærlighet, pakket inn i et kjent uptempo Aiba-univers og produsert av Kastel. En perfekt låt for å ta oss med inn i sommeren.

Jeg føler tematikken er ganske selvforklarende i teksten, men vil gjerne legge til det at det er en litt giftig måte å tenke på. Det er vanskelig å stå imot, selv om man kanskje burde. - Aiba

Den unge Oslo-artisten gikk i fjor rett inn topplistene hos både Spotify og radio med hitsinglen «Sympati». Låten har streamet til platina og nærmer seg 10 millioner streams, og har vært listet hos både P1, P3, mp3, og Radio topp 40, samt fremført under VG-lista på Rådhusplassen der publikum sang med fra første strofe. I tillegg fikk vi P3 og mp3-listede «Fredag» og «Jeg vet», og P3-listede «Videre», som alle har fått gode plasseringer på topplistene – før Aiba avsluttet året med den Kastel-produserte pop balladen «Bli».

Han kronet året med en velfortjent nominasjon som «Årets gjennombrudd» under P3 Gull, der juryen lot seg imponere av Aiba sin lekne pop-r&b.

«Labyrint» er en fengende og catchy poplåt, der den unge ordsmeden leker med tekst og melodi i kjent Aiba-stil – og handler om å ha en siste kveld med en man tidligere har vært med.

«Labyrint» er ute på fredag 12.mai.