Aiba slipper "Fredag"!

Aiba slipper "Fredag"!

21-åringen Aiba gikk tidligere i år rett inn på topplistene hos både Spotify og radio med «Sympati». Låten har ligget topp 50/100 siden, med en peak på #2, og har per i dag streamet til platina med over 6 millioner streams. I tillegg har den vært listet hos både P1, P3, mp3 og Radio topp 40.

Nå er Oslo-gutten klar med «Fredag» - en herlig poplåt i kjent Aiba-stil med dype tekster, fengende melodier og sterk vokal, inspirert av den klassiske filmen «Freaky Friday».

Låten er skrevet at Aiba selv, og produsert av Christoffer Kvalheim og Kristoffer Grobstok med hjelp fra produsent-trioen Kastel.

Jeg synes låtas konsept er veldig spesielt. Alle har en eller annen gang følt at de har kræsjet hoder med en de er glad i. Ofte fordi man ikke greier å få fram hva man har på hjertet. - forteller Aiba.

Helt siden barndommen har Aiba vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer, og med musikken tar han med oss gjennom hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene. På sin unike måte fortsetter han å dykke ned i sine tanker, følelser og opplevelser. Ved å sette sine ord på de kommer de frem på en blidelig, nedstrippet og forståelig måte.

«Låta er basert på den klassiske filmenMan ønsker ofte å kunne komme overens med en man er glad i, men det funker ikke alltid. Derfor hadde det vært enklere å forstå hvis man hadde bytta kropp og satt seg selv i skoene til hverandre. Samtidig så er dilemmaet at hvis personen hadde sett hva som pågår i hodet mitt, så hadde det vært lett for personen og dra.» - forsetter Aiba.

«Fredag «er ute på alle plattformer fredag 8.juli.