Aden Foyer vil ha sol på resept

Aden Foyer vil ha sol på resept

Aden Foyer har på kort tid blitt en av de mest spennende pop-fenomenene i og fra Norge, og slipper nå sommerslageren «Sunshine Prescription» - den tredje delen av hans kommende EP - «The Ballet Girl».

Den sommerlige feelgood singelen viser en annen side av Aden Foyer sin dynamiske 60-talls stil, med catchy klapping, groovy basslinjer og livlig plystring. Over denne kinematiske produksjonen synger han om den desperate lengselen etter vitamin D (noe alle nordmenn kan kjenne seg igjen i etter en lang og mørk vinter) – «Doctor, doctor, I need to get away, sunshine prescription, give me a sunny day.»

«Låten handler om å lengte etter ferie. Etter en lang, mørk og kald vinter i Norge trenger man virkelig ferie og sol. Det er få ting som er bedre for den mentale helsen enn godt vær; og det bør skrives på resept. I sangen drar jeg til legen for å få nettopp dette, en resept på solskinn. Låten ble laget under en reise til solfylte Mexico i Februar, da jeg trengte det som mest. Den er laget sammen med faste musikkpartner Paul Hers - blant fuglekvitter og en langstrakt blå himmel.» - Aden Foyer

Hans første singel «The Ballet Girl», som per dags dato har streamet over 40 mill, er platinasertifisert i Norge, og ligger for øyeblikket inne på Topp 50 i Frankrike, samt plassert høyt oppe på radiolistene i land som Frankrike, Danmark, Finland, Poland og Tyskland. Den siste singelen «Other Side Of The Moon», ble addet i hele 21 NMF, har streamet drøye 3 mill på under to måneder, og har i tillegg over 156K YouTube-visninger på musikkvideoen.

«Sunshine Prescription» er ute fredag 09.juni.