(C)

Aden Foyer slipper «Other Side of the Moon»

Det er en kjærlighetslåt, men samtidig ikke helt.. Den handler om en intens kjærlighetsforelskelse - som dog kan bikke over i noe annet. Låten er en honnør til sounden fra 60-tallet, med en sving og good-feel som jeg savner fra den epoken. – Aden Foyer

Etter at han i pandemien skrinla sitt forrige artistprosjekt og flyttet ut på en hytte i skogen der han ble i to år, slapp Aden Foyer på høsten i fjor hitlåten «The Ballet Girl». Låten har per nå drøye 30 millioner streams, og den unge nordmannen har siden vært på en reise få har vært på før han.

Låten, som han har produsert og skrevet sammen med sin gode venn og partner in crime Paul Hers, gikk #1 i Norge, peaket på #8 på den globale «Viral Top 50», gikk inn på charts i hele Norden, og har ligget inne i topp 50 på den norske Spotifylisten siden slipp. Musikkvideoen som forteller historien om han selv og hvordan han etter mange år i musikkbransjen endelig fant sin stemme, har han også laget selv, og har per i dag drøye 2 millioner views.

Hverdagen til Aden Foyer har siden vært hektisk, da låten gjorde at han raskt kom på radaren til verdens største plateselskaper. Etter å ha blitt fløyet til New York av selveste Ron Perry, CEO av Columbia Records (Harry Styles, Adele, Miley Cyrus & Girl in red), som blant annet står bak artistprosjekter som Lil Nas X, kom Asker-gutten hjem med platekontrakt med et av verdens største og mest anerkjente plateselskaper.

Etter signeringen ble det satt opp et studio i LA, og alt var klart for å lage musikk i englenes by. Men noe føltes feil, og Aden tok derfor den tunge avgjørelsen om å hoppe på første fly hjem til Norge for å finne inspirasjon. Turen gikk denne gang opp på fjellet, til en hytte langt borte, omgitt av høye, snøkledde fjell og grader som nådde langt under frysepunktet. Hjemme i de norske fjellene løsnet det for superduoen Aden og musikkpartner Paul Hers, og vi får nå ny musikk!

«Other Side of the Moon» er ute fredag 14.april.