Snow desarmerer den tikkende bomben Mobile Software Licensing

20 oktober 2015: Snow Software, som er verdens ledende utvikler av on-site og hosted Software Asset Management (SAM) plattformer, kunngjorde i dag verdens første optimaliseringsløsning for programvarelisenser med innebygd støtte for mobile enheter. Dette følger deres oppkjøp av The Institution tidligere i år, en løsningsleverandør av Enterprise Mobility Management (EMM).

Snow License Manager FR3 gjør at Snow sine kunder kan utvide sine nåværende SAM programmer til alle typer mobile enheter som kjører iOS, Android og Windows-plattformer.

En undersøkelse, gjennomført av Snow sommeren 2015, viste at 97 % av bedriftene tilbyr mobile enheter til ansatte, men samtidig sier 80 % av de samme organisasjonene at de ikke omfatter mobile enheter og programmer i sine nåværende Software Asset Management programmer.

Axel Kling, CEO i Snow Software, sier: "Forbruk på mobile enheter har skutt i været fordi det er i ferd med å bli den nye arbeidsplassen. Brukere kobler til forretningsapplikasjoner og tjenester fra den enheten som er mest praktisk der og da. Dette gir store forretningsfordeler, men også betydelig risiko i form av unødvendige kostnader og lite compliance i programvarelisensiering. Ved å integrere mobile enheter, komplett med alle apper, og kombinere dette med Snows teknologi for å måle programvarebruken, tilbyr vi organisasjoner samme sterke ROI på sine mobile enheter som på stasjonære PCer, datasenter og skyen."

Snows research viser at 67 % av organisasjonene allerede støtter flere mobile operativsystemer, og at 90 % av de ansatte bruker mer enn en enhet for å utføre sine arbeidsoppgaver.

De siste forbedringene i Snow License Manager gjør det enkelt for de ansvarlige på tvers av organisasjonen å administrere kostnader og compliance mellom mobile apps, opprettholde avtaler og konsesjoner knyttet til mobile enheter, samt spore hvordan mobile enheter samsvarer med intern hardware og softwarepolicy.

For mer informasjon om Snow License Manager og mobile enheter, besøk www.snowsoftware.com

• mobile software licensing
  • axel kling
  • enterprise mobility management
  • emm
  • snow license manager

Enten det er gjennom mangel på kontroll, mangel på forståelse eller manglende etterlevelse, Snow (www.snowsoftware.com) mener at de fleste organisasjoner i dag ender opp med å betale en for høy pris for deres programvare.

For å løse dette, gir Snow Software Asset Management (SAM) løsninger som skal sikre at $ 320 000 000 000 brukt hvert år på Enterprise Software er vel anvendte penger – slik at organisasjoner har de nødvendige lisensene for programvaren de bruker - ikke for mange, ikke for få.

Mer enn 5000 organisasjoner over hele verden er avhengige av Snow for å optimalisere lisenser for i overkant ti millioner enheter, fra mobil til skrivebordet, datasenter til skyen.

For informasjon om Snows regionale drift og bemanning, besøk www.snowsoftware.com/int/company/about-snow-software