Vårt mest observante og løsningsorienterte medlem Max (10)

10 år gamle Max er nok vårt mest observante og løsningsorienterte medlem. Han liker at ting er på stell og at de er logiske.

For 3 år siden fikk han diagnosen Asperger. Mamma Trude forteller om en hverdag preget av å føle seg utenfor. Max er utrolig smart og kreativ, men har likevel liten tro på egen fremtid fordi han ikke har mestret det som har vært forventet av han på skolen. De siste 4 årene har han vært mer hjemme enn på skolen.

Men på SNØ var det full klaff for Max. Han liker at det finnes et kontrollert område hvor han kan kjøre slalåm hele året. Det er derfor ekstra tungt med stengte dører, når vi vet hvor viktig det kan være for de som ikke finner mestringsgleden på de tradisjonelle arenaene.

Vi er veldig glade for den fine dagen vi fikk sammen da vi filmet denne episoden. Vi savner deg, Max. Du er en viktig del av vårt SNØ-fellesskap ❤️

• Fritid

• Oslo

Paradager på SNØ

I løpet av høsten 2021 arrangeres det fire Parasdager på SNØ. Dagene er tilrettelagt for personer som er utviklingshemmet, og bevegelses-, syns- og hørselhemmet. Aktørene bak initiativet er Stiftelsen VI, Norges Skiforbund, Cognite, Aker Active, Bardum, Igloo Innovation og SNØ.

SNØ for alle med Opplevelseskortet Join

SNØ for alle med Opplevelseskortet Join. SNØ er nå et av tilbudene i Opplevelseskortet som gir barn og unge fra lavinntektsfamilier muligheten til å delta på samme kultur-og fritidstilbud som andre barn - gratis eller med rabatt.

Vår sprekeste stamgjest Lilly (86)

Hils på Lilly, vår sprekeste stamgjest. Lilly har både pacemaker og astma, men det stopper henne ikke fra å holde seg aktiv og i god form i en alder av 86 år.

Ulykken ble vendepunktet for Sonia (40)

Sonia (40) er en av de mest inspirerende og livsglade personene vi vet om! I 2009 var hun i en motorsykkelulykke som moste benet hennes. Hun kaller ulykken “den beste venstresvingen hun noen gang har tatt”