Silje Sirnes Winje går fra NRK Super til Nordic Screens.  Foto: Even Aarebrot
Silje Sirnes Winje går fra NRK Super til Nordic Screens. Foto: Even Aarebrot

Silje Sirnes Winje går fra NRK Super til Nordic Screens

Programleder, journalist, artist og forfatter Silje Sirnes Winje (37) er ansatt som programleder og innholdsprodusent i medieselskapet Nordic Screens. Hun har jobbet i NRK Super siden 2009 og har blant annet ledet Supermorgen, barne-TV, Lillepri og Superkviss.

Silje Sirnes Winje er selv en influencer med nesten 18 000 følgere på Tik Tok (tidligere musical.ly). Hun skaper musikk, synger, spiller, tegner og gir ut bøker.

- YouTube er i dag Norges største kanal for barn og unge. Vi Nordic Screens ønsker å bidra med trygt og godt, norskspråklig innhold på de flatene barn faktisk befinner seg. Vi styrker derfor kompetansen i utvikling av kvalitetsinnhold mot målgruppene som i stor fart forlater de lineære kanalene. Silje med sin unike erfaring og kreative kraft vil være sentral i utvikling av innhold for denne målgruppen og vi er veldig glad for å ha henne på laget, sier kreativ leder Stian Barsnes-Simonsen Nordic Screens.

- Etter bare en uke på jobb har jeg allerede blitt kastet inn i tre svært morsomme produksjoner. Jeg gleder meg til fortsettelsen og ser frem til en veldig spennende høst hvor jeg skal få jobbe med flere gode og viktige prosjekter, sier Silje Sirnes Winje.

Det fire år gamle talent-, produksjons- og mediehuset Nordic Screens spesialiserer på målgruppene under 30 år.

Selskapet har kjente youtubere i stallen og produserer innhold for merkevarer og TV-kanaler. Selskapet står bla. bak satsinger som Barnas Valg produsert for Redd Barna og ungdomssatsingen "D-way" som Nordic Screens produserer for Discovery D-play og som hadde premiere 20.august.