Igang med spennende samarbeid: Talentsjef Maria Sanni Nordic Screens med Nils Ketil Andresen i Nordic Screens (t.v.) og Mats Lyngstad i Inzpire.me

​Nordic Screens og inzpire.me inngår samarbeid - vil gjøre det enklere å bruke influencere

Influencer marketing er i sterk vekst, men bransjen har fått kritikk for blant annet manglende struktur, kvalitet på rapportering og manuelle prosesser. Nå tar Nordic Screens og inzpire.me grep for å gjøre kjøp, samarbeid og rapportering enklere.

- Vi er ikke konkurrenter, men komplementære tjenester. I inzpire.me fokuserer vi på å bygge teknologi for bransjen, vi er ikke et management og konkurrerer ikke med Nordic Screens om profiler. Derfor har vi alt å vinne på å samarbeide med Nordic Screens og andre managements som ønsker å tilgjengeliggjøre sine profiler for annonsører og byråer på en lettere måte, sier daglig leder i inzpire.me, Mats Lyngstad.

Nå kan man som annonsør eller byrå finne alle influencers i Nordic Screens management på inzpire.me-plattformen, med innsikt i priser, publikumsinnsikt, kanaler med mer. Videre kan man sende samarbeidsforespørsler på plattformen, gjennomføre samarbeidene, betale og se resultatene i plattformen.

- Vi tror samarbeidet med inzpire.me vil gjøre det enklere for oss fokusere på det vi skal være best på - være gode partnere og rådgivere for våre kunder og talenter. Vi ser at inzpire.me kan spare oss og kunder en hel del tid på prosesser som vi i dag gjør manuelt. Lettere tilgjengelig innsikt og data vil gjøre det enklere å allokere mediebudsjetter til bransjen vår, sier daglig leder i Nordic Screens, Nils Ketil Andresen.

inzpire.me har i dag 1700 norske influencers på plattformen, og gjerne blitt sett på som en plattform der man finner de mindre profiler, og ikke de aller største.

- På inzpire.me finner man små og store profiler, men hovedtyngden av profiler er mellomstore og mindre influencere. I samarbeid med Nordic Screens har vi bygget en ny løsning for influencer managements, som gir en helt ny dimensjon til plattformen. Vi kommer fremover til å jobbe med å inngå samarbeid med flere influencer managements, sier Lyngstad.

Nordic Screens ble etablert for fem år siden og har etablert seg som et moderne medieselskap. Nordic Screens tilbyr ung og virkningsfull kommunikasjon, der video, gode ideer og dyktige talenter står sentralt.

inzpire.me ble etablert i mars 2016 av Mats Lyngstad og Marie Mostad. Plattformen gjør det enkelt for annonsører å finne, samarbeide med og betale influencere