Nils Ketil Andresen satser digitalt

Nils Ketil Andresen satser digitalt

- Jeg tror mange merkevarer ønsker å ta grep på YouTube og andre sosiale medier.  Faktisk er det helt nødvendig for å nå effektivt frem til gruppen under 30 år.  Samtidig skjer det en kreativ eksplosjon med unge, nye YouTubere og talenter.   Vi skal bygge broen her.  Merkevarene skal få konkrete muligheter  og vi gleder oss samtidig til å  løfte frem de nye kreative programskapere, sier Nils Ketil Andresen.

Andresen var fra 2000 til 2011 programdirektør i TV 2 med ansvaret for sendeskjema og samtlige underholdningsprogrammer på kanalen, blant annet suksesser som Senkveld, Torsdag Kveld fra Nydalen og Farmen.  Fra 2011 har han hatt rollen som kanaldirektør og vært svært interessert i hvordan endringen i teknologi påvirker brukervanene i TV-industrien.

Senior prosjektleder og programredaktør Andreas Wangensten Hatlevik  (41) fra TV 2s programavdeling blir med Andresen over i det nye selskapet.  Han har hatt ansvaret for en rekke satsinger, nå det siste året  Skal vi danse, Idol, Torsdag Kveld fra Nydalen og TV Lab.
Med i startup teamet er også  Ivar Steen-Johnsen (54).  Han har de siste årene vært uavhengig rådgiver innen digitale medier.  Han var programleder og redaktør for God Morgen Norge i starten, og var i flere år del av TV 2s ledergruppe.  Steen-Johnsen har erfaring fra flere startups.

-I fjor sto Norge bak de to største hitsene på YouTube i verden.  Det var Ylvis- og TV Norge med  «The fox» og Kenneth Håkonsens farsott "Harlem Shake army».  Det ene er et eksempel på hva en merkevare kan gjøre.  Det andre viser hva en enkeltperson kan få til.   Til sammen viser det potensialet som Norge og Norden har.   I dette spennet er det fantastiske muligheter som vi gleder oss til å snakke med merkevarene og talentene om, sier Nils Ketil Andresen.

For ytterligere opplysninger:  Daglig leder Nils Ketil Andresen i Nordic Screens AS, mob: 911 36 338, e-mail nkandresen@gmail.com

Nordic Screens AS skal gi programledere og talenter nye muligheter på YouTube og andre sosiale plattformer ved å bygge broen over til merkevarene.

Selskapet har som forretningside å matche behovene som annonsørene har (kanalbygging, trueview satsinger, lange profesjonelle løp med content marketing) med potensialet som ligger hos norske talenter, både kjente og foreløpig ikke kjente.  De trenger samarbeid med innovative merkevarer som har et mål om å komme i direkte dialog med målgruppene under 35 år.

Nordic Screens AS er eid av gründerne Nils Ketil Andresen, Andreas Hatlevik og Ivar Steen-Johnsen.