Gå videre til innhold
Fem årsaker til at bærekraftforvaltere ønsker å måle vannforbruket i eiendommene sine

Pressemelding -

Ledere innen bærekraft fra over hele verden jobber hardt for å sikre fremtiden til selskapene sine. I sine forsøk på å redusere miljøpåvirkningen, forstår mange ikke viktigheten av vanneffektivitet og måling av vannforbruk til tross for at vann er den største enkeltkostnaden ved eiendomsdrift. Fokus på vanneffektivitet er ikke bare en miljømessig ansvarlig strategi, det er en sunn forretningsbeslutning. Du starter med å forstå ditt eget vannforbruk.

Ved å måle og analysere vannbruken til eiendommene dine, får du en grundig forståelse av hvordan forbruket ditt ser ut. Hvor mye bruker du og når? Med sanntidsovervåking kan du analysere data minutt for minutt, og bli varslet umiddelbart når en lekkasje oppstår. Men det er ikke alt. Her er fem årsaker til at enhver bærekraftforvalter bør måle eiendomsporteføljens vannforbruk:

1. Bevar verdien av bygningene dine ved å måle vannforbruket

Den økende vannmangelen kan ha en direkte innvirkning på eiendommene dine. Siden setningsskader rammer både fundamenter og fasader, har strengere statlige regler og forskrifter blitt implementert for å håndtere både mangler og tørke, sammen med høyere krav til bærekraft fra dine investorer. Hvis man ikke henger med, risikerer man at verdien av bygningene faller.

2. Få poeng for miljøsertifiseringer

For bærekraftsertifiseringer som GRESB og BREEAM vil økt fokus på vanneffektivitet bety at du får verdifulle ekstrapoeng. Sanntidsovervåking, automatisk lekkasjedeteksjon, regelmessige rapporter – alt dette hjelper deg med å nå det ettertraktede høyere nivået som gjør at du skiller deg ut fra konkurrentene.

3. Forhindre sløsing

Overvåking av vannforbruket ditt fører ikke bare til at du får innsikt i hvor mye vann du bruker og om det er lekkasjer i systemet ditt – det lar deg også oppdage for høyt vannforbruk. Ved å finne ut når og hvordan du sløser bort vannet, kan høye vannkostnader forebygges og du reduserer belastningen på naturens ressurser.

4. Gjør din del for å bekjempe vannmangel

Bærekraftig og ansvarlig bruk av våre naturressurser kommer oss alle til gode. Ved å redusere forbruket og forebygge sløsing kan du bidra til en fremtid der tilgang på rent vann ikke er en luksus, men en realitet for alle.

5. Reduser økende kostnader

Vannressursene våre synker som følge av klimaendringer, en stadig voksende befolkning, forurensning og avfall. Når det er mangel på noe, blir det dyrere. Ved å følge med på forbruket og implementere en vanneffektivitetsstrategi, kan du forutse disse økende kostnadene og spare penger.

Vil du vite mer om hvordan tjenestene fra Smartvatten kan hjelpe deg med å måle vannforbruket? Kontakt oss på info@smartvatten.com

Smartvatten overvåker og analyserer vannforbruket gjennom hovedmålere og delmålere, i eiendommer som kontorer, leiligheter, hoteller, helseinstitusjoner og logistikksentre. Vår omfattende vanneffektivitetstjeneste fungerer med enhver måler i enhver bygning verden rundt, hjelper til med å spare vann, tid og penger – og bidrar til en bærekraftig fremtid.

Pressekontakt Growth Marketing Manager

Understanding water