Oppbevar lunsjen i den miljøsmarte Re: Eat-matboksen!

Uansett om det er matboksens dag eller ikke, så er det en god idé med matboks. Du kan varme den i mikrobølgeovnen eller varmeskapet. Matboksen er laget av svensk rustfritt stål, og den miljøsmarte og hygieniske matboksen rommer 600 ml og er lett å rengjøre. Matboksen er en ny versjon av den klassiske modellen «Dosan», og familiebedriften som står bak, har laget matbokser i over 70 år.

Familiebedrift siden 1940-tallet
Siden 1947 har Dosan blitt produsert av en familieeid bedrift i Eskilstuna. I dag leder Beatrice og Dennis familiebedriften, og den nye «Dosan 2.0» lages fortsatt på samme måte og med samme maskiner som ble brukt da produksjonen startet på 1940-tallet. Matboksen er laget av svensk rustfritt stål, hvorav 80 % er resirkulert. Hver matboks produseres og sluttføres i Eskilstuna, og Dennis og Beatrice sikrer at de nye matboksene holder samme høye kvalitet som de alltid har gjort. Les mer om den rustfrie matboksen på SmartaSaker.

Matboksens rektangulære form er praktisk å oppbevare i kjøleskapet eller å ta med i ryggsekken til jobben eller skolen. Du kan også oppbevare matboksen i fryseren. Det rustfrie stålet gjør at matboksen er lett å rengjøre for hånd. Matboksen kan vaskes i oppvaskmaskinen, men fordi oppvaskmiddelet kan inneholde slipemiddel, anbefales håndvask for å unngå riper.

Tåler matboksen å varmes i mikrobølgeovnen?
Ja! Men matboksen må alltid varmes uten lokk. Sørg også for at den ikke står eller gnikker mot en annen metallgjenstand når du varmer den i mikrobølgeovnen. Sett da heller matboksen på en tallerken.

Spesifikasjoner
Innvendige mål: 16,5 cm x 9,5 cm x 4,5 cm
Utvendige mål: 17,4 cm x 10,3 cm x 6 cm
Volum: 600 ml

Materiale
Laget av 100 % pulverlakkert svensk rustfritt stål, hvorav 80 % er resirkulert. BPA-fri.
OBS! Ta alltid av lokket før du varmer matboksen i mikrobølgeovnen.