Forlenger avtalene med norsk skiskyting i fire nye år

Forlenger avtalene med norsk skiskyting i fire nye år

Eidsiva og Elvia har vært med på skiskytterlaget siden januar 2020. Ett år før nåværende samarbeidsavtaler utløper har Eidsiva-konsernet forlenget sine avtaler med Norges Skiskytterforbund til 2029.

— Dette er et viktig samarbeid for oss, sier leder for sponsorvirksomheten Vibeke Hoelseth i Eidsiva.

Den nye avtalen gjelder fra 1. mai 2025 og ble signert på hovedkontoret i Hamar i forrige uke - til stor glede for begge parter.

— Dette er den første avtalen vi signerer som strekker seg over det som forhåpentligvis blir et VM på hjemmebane. For oss er det utrolig viktig med en så stor, viktig og lang avtale, og jeg synes det vitner om storhet fra Eidsiva at de forlenger avtalen med fire år året før den inneværende går ut, sier generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, Morten Aa Djupvik.

Vibeke Hoelseth oppgir to viktige faktorer til at Eidsiva fortsatt ønsker å være en del av verdens beste skiskytterlag:

— Skiskytterne har en synlig og god kommersiell verdi for våre to merkevarer (Eidsiva og Elvia), i tillegg har forbundet og utøverne gode verdier som harmonerer bra med Eidsiva-konsernet, sier hun, og utdyper:

— Her snakker vi om utøvere som er blant de beste i verden innenfor idretten sin. Dette, og apparatet rundt, har vi stor respekt for.

Eidsiva på sin side, sørger for at to millioner nordmenn hver dag får strøm, fiber og fjernvarme inn i hjemmene sine - datterselskapet Elvia er ansvarlig for drift, vedlikehold og utbygging av strømnettet for like mange mennesker.

Det kommer godt med når nordmenn skal se favorittidretten sin: sist sesong hadde skiskyting totalt 22,8 millioner TV-seere i Norge. Tallene gjør skiskyting til landets klart mest sette TV-idrett.

Både i den nåværende og kommende sponsoravtalen vil de to merkevarene være plassert på kinnstøtta til alle lag, og på børsa til alle utøverne på elitelagene. I tillegg har Eidsiva logoen sin på overtrekkstøyet til herrene, mens Elvia har tilsvarende eksponering for kvinnene.

— Vi har nærmere 1300 ansatte spredt på Østlandet, og samarbeidet med skiskytterne bygger både fellesskap og engasjement internt hos oss. Det er veldig gøy, sier Hoelseth.

— Skiskytterne er nært knyttet til sine sponsorer, og vi er strålende fornøyde med å ha en så profesjonell samarbeidspartner, avslutter Hoelseth. Ved sponsorsamlinger er ofte utøverne med, noe som gjør at man kommer tett på alle deler av organisasjonen.

— Det er veldig kjekt å høre. Slik vi har lært Eidsiva å kjenne, har de en veldig lik kultur som det vi har. Det er en gjeng som er veldig «nedpå» og hardtarbeidende, som vet hva de vil. For vår del skal det absolutt ikke bli noen hvilepute at dette er en lang avtale. Tvert imot skal vi strekke oss langt for å gjøre samarbeidet enda bedre, sier Djupvik.