Sitevision AB ekspanderer til Norge gjennom oppkjøpet av CustomPublish AS

Sitevision AB ekspanderer til Norge gjennom oppkjøpet av CustomPublish AS

Sveriges ledende CMS, Sitevision, innleder sin internasjonale ekspansjon og kjøper opp norske CustomPublish. Oppkjøpet er et ledd i Sitevisions vekststrategi og ekspansjon på det nordiske markedet. Begge selskapene har over 20 års erfaring med å utvikle nett- og intranettløsninger for bedrifter, kommuner, regioner og myndigheter.

“Oppkjøpet av CustomPublish er første steg i vår etablering i Norge og helt i tråd med vår vekststrategi. CustomPublish og Sitevision retter seg i stor grad mot samme målgruppe, vi kompletterer deres eksisterende tilbud med en plattform og tjenester som har hatt Sveriges mest fornøyde CMS-kunder siden 2009,” sier Anders Korsvall, administrerende direktør i Sitevision.

Begge selskapenes eksisterende kunder vil dra nytte av et enda bredere utvalg av verktøy som gjør det enklere å produsere, vedlikeholde og publisere innhold på nettsider og intranett. Hovedfokuset vil være muligheten til å lære av den lange erfaringen på det svenske og norske markedet, for å utvikle enda bedre løsninger for nåværende og fremtidige kunder.

“Vi ser frem til å bli en del av Sitevision med mål om å bli Nordens ledende CMS. Sitevision og deres økosystem vil tilføre stor verdi til våre eksisterende kunder. De vil kunne tilby sine brukere og besøkende en enda bedre digital opplevelse,” sier Anders Svegård, daglig leder i CustomPublish.

En viktig del av Sitevisions strategi er å jobbe tett sammen med partnere for at kundene skal få tilgang til løsninger og funksjoner tilpasset deres behov. Dette har hatt stor betydning for veksten som Sitevision har hatt de siste årene. Nå åpnes det opp for samarbeid også på det norske markedet og det er allerede inngått avtaler med flere norske partnere.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Administrerende direktør, Sitevision AB
+46 76 112 00 48
anders.korsvall@sitevision.se

Anders Svegård
Daglig leder, CustomPublish AS
anders@custompublish.com

Om Sitevision

Sitevision tilbyr en CMS-plattform som gjør det enkelt å skape og oppdatere digitale arbeidsplasser, intranett og nettsider. Sitevision har markedets mest fornøyde kunder hvert år siden 2009, ifølge det uavhengige analyseselskapet Web Service Award. Blant kundene er Skatteverket, Telenor og Malmö by. Sitevision er sertifisert som Great Place to Work og utpekt av samme organisasjon til en av Sveriges åtte beste arbeidsplasser. www.sitevision.se

Om CustomPublish

CustomPublish leverer et CMS for å lage hjemmesider og intranett til offentlig og privat sektor. Fokus ligger på brukervennlighet og CX. CustomPublish ble etablert i 2000 i Norge og har kontor i Oslo. www.custompublish.com

Katarina Bonde

Pressekontakt CMO +46 (0)72-505 98 03

Pressekontakt VD +46 (0)70-568 78 46

Skap effektive digitale opplevelser med Sitevision

Sitevision eksisterer for å skape effektive digitale opplevelser som engasjerer kunder, ansatte og borgere, ved å bruke en enkelt plattform som tilbyr et univers av muligheter for i dag og fremtiden. Sitevision har som mål å oppnå sin hensikt ved å utnytte en plattform beriket med over 150 fleksible moduler, et intuitivt og prisbelønnet grensesnitt, og innebygd støtte for tilgjengelighet og SEO. I tillegg bruker den webanalyse, personalisering, en sikker sky-løsning og Sitevision Marketplace, som inkluderer mange integrasjoner og partnerskap for å forbedre digitale opplevelser. Sitevision opererer ut fra troen på at grenseløs kreativitet og innovasjon i digitale opplevelser kan oppnås gjennom samarbeid med sertifiserte partnere og bruk av en omfattende, fleksibel plattform. Den vektlegger betydningen av et intuitivt brukergrensesnitt, tilgjengelighet og sikkerhet i levering av overlegne digitale løsninger.

Drottninggatan 18 A