Signicatin kokonaistaloudellisten vaikutusten tutkimuksessa todettiin 303 prosentin ROI ja 75 prosentin vähennys petoskustannuksissa

SIGNICAT, October 16th, 2023Signicat, Euroopan laajuinen johtaja digitaalisen identiteetin ratkaisujen markkinajohtaja, julkaisi tänään Forrester Consultingin toimeksiannosta tehdyn tutkimuksen Signicatin kokonaisvaltaisesta taloudellisesta vaikutuksesta (Total Economic Impact™, TEI). Tutkimus tarkastelee Signicatin ratkaisujen merkittäviä etuja yrityksille, kattamalla sekä määrälliset että laadulliset edut.

Forresterin tutkimus, joka perustuu asiakashaastatteluihin ja taloudelliseen analyysiin, osoitti, että tämän tutkimuksen koosteyritys, 16 miljardin euron maailmanlaajuista liikevaihtoa tekevä rahoituspalveluyritys, koki 303 prosentin tuoton sijoitetulle pääomalle (ROI) ja nettotilanssaarvon (NPV) 10,80 miljoonaa euroa kolmen vuoden aikana, samalla kun takaisinmaksuaika oli alle 6 kuukautta ja huijauskustannukset vähenivät huomattavasti 75 prosenttia huijausasteen laskun seurauksena.

Ratkaiseva tekijä säännellyillä toimialoilla

Digitaalisessa toimintaympäristössä rahoituslaitokset kohtaavat monimutkaisia haasteita: kasvun ylläpitäminen ja vaatimustenmukaisuuden varmistaminen, petostentorjunta sekä erinomaisen asiakaskokemuksen tarjoaminen. Tämä kaikki, eli innovatiiviset digitaaliset identiteettiratkaisut ovat Signicatin tarjooman keskiössä. Signicat ei vain auta yrityksiä digitaalisessa siirtymässään, vaan vahvistaa niitä online-maailman epävarmuuksilta luomalla luottamusta verkossa toimivien tahojen välille.

"Operoimme eri markkinoilla, ja tunnistustilanne on hyvin sekava erilaisten paikallisten variaatioiden vuoksi. Samalla rahanpesua koskevat säädökset ja noudattamatta jättämisen seuraukset ovat vakavia. Olisi vaikeaa varmistaa, että meillä on vankka perusta, jos yrittäisimme hallita kaikkia suoria integraatioita jokaisella markkinalla itse. Signicatin kaltainen palveluntarjoaja, jolla on nämä palvelut saatavilla yhden tiskin kautta, on meille valtava lisäarvo", toteaa erään teknologia- ja toimitusyrityksen maksupalvelujen johtaja Forrester Consultingille.

Mitattavissa olevat hyödyt: Tärkeimmät havainnot

Tutkimuksen määrälliset tulokset osoittavat merkittäviä taloudellisia etuja Signicatin yhteistyöasiakkaille, joiden ROI oli 303%:

• 75% vähentyneet petoskustannukset petosasteen laskun seurauksena.
  • Asiakaskonversioiden 19 prosentin kasvu.
  • Työvoimakustannusten säästöt allekirjoitusten digitaalisoinnista sekä yli 1,1 miljoonan tulostetun sivun välttäminen ensimmäisen vuoden aikana.
  • Alle 6 kuukauden takaisinmaksuaika.
  • Lisäksi eräs Signicatin asiakas, HR-konsultointiyritys, huomasi toiminnallista tehostusta automatisoidusta henkilöllisyyden varmennusprosessista, mikä säästi 40 000 henkilötyötuntia vuosittain.

Petostentorjunta ja asiakaskeskeisyys

Yksi vaikuttavimmista havainnoista on, että Signicat mahdollisti organisaation saavuttamaan 75 prosentin vähennyksen petoskustannuksista huijausasteen laskun seurauksena. Nykypäivän digitaalisessa ympäristössä asiakkaat vaativat turvallisuutta ja mukavuutta. Signicatin lähestymistapa ei pelkästään suojaa petoksilta tai henkilöllisyyden väärinkäytöltä, vaan varmistaa myös saumattoman ja käyttäjäystävällisen asiakaskokemuksen. Tämä asiakaskeskeinen näkökulma helpottaa paitsi laillisten asiakkaiden rekrytointia ja todennusta, se myös estää huijareita, mikä vaikeuttaa heitä vaarantamaan järjestelmiä.

"Olemme erittäin ylpeitä Signicatin menestyksestä sekä petoksen vähentämisessä että asiakastyytyväisyyden parantamisessa", sanoo Asger Hattel, Signicatin toimitusjohtaja. "Euroopan laajuisen toimintamme ansiosta asiakkaamme voivat skaalautua mihin tahansa maahan teknologiamme ansiosta. Etunamme on kattava, yhden luukun järjestelmä, josta saat kaikki digitaalisen identiteetin ratkaisut yhdeltä ja vaatimustenmukaiselta palveluntarjoajalta. Johtavat yritykset kaikkialla Euroopassa ja muualla maailmassa luottavat meihin asiakkaidensa tunnistamisessa, ja teemme joka päivä kovasti töitä, jotta ne olisivat nopeampia, turvallisempia, käyttäjäystävällisempiä ja tietysti petoksettomia", hän lisäsi.

Joustavuus ja maailmanlaajuinen kattavuus

Total Economic Impact™ -tutkimus osoittaa, että Signicatin joustavuus antaa yrityksille mahdollisuuden laajentua uusille markkinoille helpommin Signicatin maailmanlaajuisen kattavuuden ja tunnistusmenetelmien asiantuntemuksen ansiosta.

"Meille on tärkeää päästä uusille toimialoille sekä markkinoille, ja Signicatin avulla voimme siirtyä uusille markkinoille nopeammin, koska meidän ei tarvitse miettiä, mitä meidän pitäisi tehdä", osoittaa haastateltu kulutusluottoja tarjoavan yrityksen tuotekehitysjohtaja puhuessaan sääntelyn noudattamiseen ja asiakkaiden henkilöllisyyden todentamiseen liittyvistä haasteista.

Laadulliset edut

Tutkimus paljastaa myös useita laadullisia etuja Signicatin ratkaisujen käyttöönotosta:

• Parannettu rahanpesun vastainen (AML) noudattavuus eri maissa.
  • Parannettu asiakaskokemus, mukautuen asiakaslähtöisyyden kasvavaan trendiin.
  • Nopeampi asiakkaaksi tulo nopeuttaa arvontuottoa.
  • Pääsy uusille markkinoille yhden luukun tunnistusalustan kautta.
  • Ympäristövaikutusten vähentäminen digitaalisoinnin kautta.

Total Economic Impact™ -tutkimus on nyt ladattavissa.

Tietoja Signicatista
Signicat on eurooppalainen digitaalisen identiteettipalveluiden pioneeri, jolla on vertaansa vailla oleva kokemus maailman edistyneimmillä digitaalisen identiteetin markkinoilla. Vuonna 2006 perustetun Signicatin tehtävänä on kehittää teknologiaa, jonka avulla ihmiset voivat luottaa toisiinsa digitaalisessa maailmassa. Signicat Digital Identity Platform sisältää maailman laajimman valikoiman tunnistus- ja todentamisjärjestelmiä, jotka kaikki ovat helposti käytettävissä yhden integraatiopisteen kautta. Alusta tukee ja ohjaa saumattomasti koko identiteetin elinkaaren läpi tunnistamisesta ja sisäänkirjautumisesta kirjautumisen ja suostumuksen kautta oikeudellisesti sitovien liiketoimintasopimusten tekemiseen. Vuonna 2019 johtava eurooppalainen pääomasijoittaja Nordic Capital osti Signicatin. Nykyään Signicatilla on yli 450 omistautunutta ammattilaista 17 Euroopan toimipisteessä.

Lisätietoja Signicatista on osoitteessa www.signicat.com