Signicat styrker sin tilstedeværelse i Tyskland med udnævnelsen af Philipp Wegmann som Country Manager DACH

København, 7. februar 2024 - Signicat, pioneren inden for digitale identitetsløsninger, annoncerer et markant spring fremad i sin europæiske ekspansionsstrategi med udnævnelsen af Philipp Wegmann som Country Manager DACH. Wegmann skal føre Signicat frem blandt de forreste inden for digital identitet på DACH-markedet.

"Jeg er meget begejstret for at slutte mig til Signicat som Country Manager DACH. Som markedsleder mener jeg, at Signicat er i en fremragende position til at spille en vigtig rolle i DACH-regionen. Mit mål er klart: At etablere Signicat som go-to udbyder af end-to-end, skalerbare og compliant digitale identitetsløsninger, der er skræddersyet specifikt til virksomheder i Tyskland og DACH," bekræfter Philipp Wegmann, Country Manager DACH hos Signicat.

Philipp Wegmann kommer til at spille en central rolle i at lede og udvikle det tyske team med fokus på at styrke Signicats position, som den førende udbyder af digitale identitetsløsninger på DACH-markedet. Med flere års succesfuld tilstedeværelse på det tyske marked tilbyder Signicat en komplet portefølje af digitale identitetsløsninger: fra identitetsverifikation til autentificering, elektronisk signering og risikostyring. Porteføljen er en kombination af metoder, der traditionelt set er blevet brugt på det tyske marked og nye, innovative og compliant egenudviklede metoder. Med den robuste portefølje af GwG- og eIDAS-compliant løsninger.

"Vi har stor fokus på ekspertise og innovation inden for digitale identitetsløsninger til regulerede industrier. Derfor er vi glade for at byde Philipp velkommen til vores team. Han passer perfekt til at styrke vores position i Tyskland og fortsætte med at levere markedsledende og compliant digitale identitetsløsninger til DACH-markedet," siger Thijs Vink, Chef for Kontinental Europa i Signicat. "Med hans omfattende erfaring inden for forskellige brancher og kulturer, herunder en solid baggrund inden for digitale identitetsløsninger, er vi overbeviste om, at han vil være med til at drive vores ekspansion og styrke vores tilstedeværelse i DACH-regionen," tilføjer han.

Philipp Wegmann har arbejdet i forskellige stillinger hos IDnow, senest som Director Partner Management, og han kommer med et væld af erfaringer. Som derudover dækker hans mangfoldige baggrund inden for salg og forretningsudvikling i virksomheder som Truma Geraetetechnik og Panasonic de sidste 15 år.

Signicat er en førende, paneuropæisk virksomhed inden for digital identitet med en enestående historik inden for verdens mest avancerede digitale identitetsmarkeder. Grundlagt i 2006, er Signicats mission at bygge teknologi, som gør det muligt for folk at stole på hinanden i en digital verden. Deres digitale identitetsplatform indeholder den mest omfattende pakke identitetsverificerings- og godkendelsessystemer i verden, som alle er nemt tilgængelige via en enkelt integrationspunkt. Platformen understøtter og orkestrerer nemt hele identitetsrejsen, fra autentificering og onboarding til login og samtykke samt indgåelse af juridisk bindende forretningsaftaler. I 2019 blev Signicat erhvervet af den førende europæiske private equity-investor Nordic Capital. I dag har Signicat over 450 dedikerede fagfolk fordelt på 17 europæiske kontorer.

For yderligere information om Signicat, besøg venligst https://www.signicat.com/da/