Signicat revolusjonerer bilkjøpsprosessen i Europa

Signicat revolusjonerer bilkjøpsprosessen i Europa

• Digitalisering av prosesser fører til endringer og nye krav i bilbransjens verdikjede.
  • Signicat er valgt av BMW Group for sine AML-kompatible og skalerbare digitale løsninger.

Oslo, 12. juni 2024Signicat, den internasjonale lederen innen digital identitet, endrer det europeiske bilsalgslandskapet med en teknologidrevet kjøpsprosess som setter kunden i sentrum for BMW Group.

De siste årene har bilprodusenter som ønsker å operere globalt, introdusert mange nye prosesser i verdikjeden. En av disse er signering av kontrakter, som tidligere ble gjort via bilforhandlere. De har en sterk forpliktelse til å transformere bilsektoren med en strategi som setter kunden og deres opplevelser i sentrum.

Med et fremtidsrettet syn er BMW Group oppmerksom på trendene som påvirker bilsektoren, som bærekraft og digitalisering. Samtidig svarer BMW Group på samfunnets økende krav om en unik og sømløs brukeropplevelse.

"BMW Group er et verdensledende bilmerke som vi samarbeider med i Europa. Vi er begeistret for å hjelpe dem med å transformere industrien og levere smidige opplevelser til kundene deres," sier Arne Vidar Haug, Head of Global Solutions og medgründer av Signicat. "Hos Signicat vurderer vi hver bedrifts unike behov og krav. Derfor designer vårt team skreddersydde globale identitetsløsninger. Global Solutions teamet er ikke bare løsningsleverandører, men også strategiske konsulenter innen identitetsverifisering," legger han til.

Med verdens mest omfattende portefølje av løsninger for digital identitet og svindelforebygging, muliggjør Signicat identitetsverifisering og elektronisk signering for sluttbrukere. Gjennom digitale identiteter, biometri og elektronisk dokumentverifisering kan brukere enkelt bekrefte sin identitet og signere kontrakter helt digitalt. Løsningene tilbys via en programvareplattform og integreres sømløst i brukersteders systemer og nettsider. Signicats forretningsenhet "Global Solutions" spesialiserer seg på å levere komplekse internasjonale og globale onboarding-løsninger som etterlever AML-krav (antihvitvaskingslovgivning).

"Vi har arbeidet tett med BMW Group og gitt dem et team av eksperter på digital identitet for å gi råd om teknologiske og regulatoriske krav," sier Asger Hattel, CEO i Signicat. "Å ha en helhetlig og digital løsning for bli-kunde-prosessen gir mange teknologiske, operasjonelle og regulatoriske fordeler, men det er også en måte å forhindre svindel eller datakorrupsjon."

Signicat er en veletablert og anerkjent leverandør av sikre og AML-kompatible løsninger med global rekkevidde. Signicat ble valgt på grunn av sin ledende posisjon i Europa og evne til å levere skalerbare og kompatible løsninger i 24 land for BMW Group, inkludert Norge, Sverige og Danmark. Med sin innovative teknologi og ekspertise innen digital identitet tilbyr Signicat løsninger som gjør det enkelt og trygt for brukere å verifisere sin identitet og signere dokumenter digitalt.