Signicat lancerer Signicat Mint, en platform til at revolutionere opbygningen af digitale identitetsprocesser på tværs af alle industrier, uden at skulle kunne kode eller programmere selv

Signicat, d. 19. september 2023. – Signicat, den førende platform for digitale identitetsløsninger i Europa, annoncerer lanceringen af sit nye produkt: Signicat Mint. En platform til at designe, opbygge og implementere enhver digital identitetsproces i en visuel editor uden at skulle kunne kode eller programmere selv., Målet med Mint er at ændre måden virksomheder opbygger deres digitale identitetsprocesser på tværs af Europa.

Signicats digitale identitetsløsninger, herunder identitetsgodkendelse, autentificering, underskrivning og bedrageridetektion, er tilgængelige gennem Signicat Mint som en visuel editor uden at skulle kunne kode/programmere. Dette gør det muligt for virksomheder at nemt at samle de nødvendige komponenter, de har brug for, for at opbygge deres arbejdsgange, ved hjælp af et ‘drag-and-drop' designprogram.

Efter dette kan onboarding-processen integreres problemfrit i eksisterende tjenester eller apps, da adgang gives til slutbrugeren via et link sendt via e-mail, som enten en knap på en hjemmeside eller alternativt kan aktiveres gennem en API.

"Jeg vil gerne tro på, at vi demokratiserer adgangen til teknologi. Virksomheder i enhver størrelse, fra ethvert land, med enhver brugsmodel kan designe og udføre deres rejse, på den måde vi forestiller os det. Nu kan en compliance officer, en produktansvarlig og en vækstansvarlig samle, og opbygge, deres egen proces. Dette er nemlig den rigtige værdi af Signicat Mint for virksomheder: Evnen til at skabe arbejdsgange, men også at ændre på dem når som helst, hvis det er nødvendigt," udtaler Robin Wilgott, produktchef for Signicat Mint.

Mint sigter mod at være et vendepunkt for virksomheder i alle størrelser på tværs af Europa, hvilket giver dem mulighed for at optimere deres processer, reducere omkostninger og øge effektiviteten, men vigtigst af alt give dem kontrol over deres processer. Det vil også give dem fleksibilitet til at tilpasse sig ændrende regulerings- og markedsmæssige opdateringer samt kundens behov.

"Vores mission er at skabe teknologi, så folk kan have tillid til hinanden i en digital verden, og det kan vi kun opnå ved at være et skridt foran og med banebrydende produkter til vores kunder. Jeg er stolt af at annoncere, at vi er det første selskab i den digitale identitetsbranche, der tilbyder et produkt uden krav af kodnings- eller programmeringskundskaber, der integrerer den komplette digitale identitetslivscyklus," siger Asger Hattel, administrerende direktør for Signicat. "Vi glæder os til at se den indvirkning, vores produkt vil have på branchen, og vi er sikre på, at det vil revolutionere vores kunders arbejde og hjælpe dem med at nå deres mål for at tage deres virksomheder til næste niveau", tilføjer han.

Lokale og europæiske reguleringer kan også være udfordrende for virksomheder, da de ændrer sig meget hurtigt, og virksomheder skal være opdaterede og sikre, at deres processer også er det. Signicat Mint overholder alle retningslinjer, som de regulerede industrier skal overholde, såsom GDPR, AML-reguleringer på både lokale og europæiske niveauer med 5AMLD og 6AMLD, MiFID II og MiFIR, samt lokale forbrugerbeskyttelseslove eller sektorspecifikke reguleringer som IDD for forsikringsselskaber eller CRD/Solvency II for finansielle institutioner.

Signicat Mint er yderst relevant for identitetsgodkendelses- og due diligence-processer, kunde- og virksomhedsonboarding samt kontraktunderskrivning. Dens brugervenlighed og det faktum, at hele Signicats portefølje er inkluderet, gør denne platform uden kode til et rigtigt spilskifter. Den kan betjene alle industrier, regulerede og ikke-regulerede, ideelt set finansielle tjenesteydelser, forsikringsselskaber, online detailhandlere, advokatfirmaer, ejendomsmæglere og mere.

Som yderligere funktioner kan Signicat Mint tilpasses med virksomhedens visuelle identitet eller ændre domæneadressen til sin egen, og virksomheder kan drage fordel af tidligere arbejde, da de vil have adgang til foruddefinerede flows, oprettet af dem selv, andre kunder eller Signicats egne foruddefinerede flows.

Signicat er et banebrydende, paneuropæisk digitalt identitetsselskab med enestående resultater på verdens mest avancerede digitale identitetsmarkeder. Dets digitale identitetsplatform omfatter den mest omfattende suite af identitetsgodkendelses- og autentificeringssystemer i verden, alle tilgængelige gennem et enkelt integrationspunkt. Platformen understøtter hele identitetsrejsen, fra anerkendelse og onboarding, over login og samtykke, til indgåelse af forretningsaftaler, der holder stand over tid. Signicat blev grundlagt i 2006 og blev erhvervet af den førende europæiske private equity-investor Nordic Capital i 2019. Hovedkontoret er beliggende i Trondheim, Norge.

For yderligere information om Signicat, besøg venligst www.signicat.com.