Trevis fra Oslo er ute med den JNS-produserte låta «Avenue» fra sin kommende EP «Floor Plan». Foto: Bridget Saterlee

Trevis går inn i sommeren med ny pop trap-låt fra kommende EP

Fredag 24. juni slipper Trevis låta «Avenue» fra sin kommende EP «Floor Plan». Bak en silkemyk og cathcy JNS-produksjon synger han om å føle seg ensom i et forhold.

Hør låta her

Oslo-gutten har allerede sluppet låtene «All Night» og «Company For Now» fra EP-en, til åpne armer fra fansen. De hyller hans nye musikalske retning og det gjør også radiostasjoner i inn- og utland. Han har blitt listet på både P3 og P3X i Norge og Storbritannia har spesielt omfavnet låta «All Night» som blir spilt daglig på BBC1Xtra og BBC Radio London. Av alle låtene på EPen er det produksjonen på «Avenue» Trevis er mest stolt av.

- Det var sykt gøy å jobbe med norske JNS på denne låta. Gitaren var det første som kom på plass og etterpå fulgte melodiene og teksten raskt etter. Låta kommer fra et ganske sårbart sted. Den handler om ei jente jeg datet og vi var på et rart sted hvor jeg ikke visste hvor vi sto. Jeg overtenkte situasjonen altfor mye og prøvde å distrahere meg selv fra tankene. I stedet endte det opp med at jeg bare følte meg mer ensom, forteller Trevis.

Det å drive med musikk på heltid har ikke alltid vært Trevis sin store drøm. Fra han var fem år var hans største kjærlighet fotball. Da han fylte 15 år hadde talentet og dedikasjonen hans for sporten sikret han en plass på Manchester United sin fotballskole. Da han etter kort tid pådro seg en skade, tok livet til tenåringsgutten en brå sving og drømmen hans ble knust. Skaden gikk sterkt utover hans mentale helse og han havnet i en mørk spiral, mens han jobbet med å akseptere at han måtte legge alt han hadde jobbet for på hylla. Mammaen til Trevis var bekymret for helsen hans og hjalp han med å få en ny start i California. Miljøskiftet gjorde underverker og det var da en ny interesse og drøm utviklet seg, nemlig musikken.

«Avenue» slippes fredag 24. juni på Antima Music Group. Låta er produsert av JNS og co-produsert av Trevis og Able Heart. EP-en «Floor Plan» slippes fredag 26. august og består av disse låtene:

1. ALL NIGHT
2. COMPANY FOR NOW