Babygrøt med grønnsaker fra Semper gir nye smaker og variasjon.

Nå har Semper lansert tre nye gode babygrøter med grønnsaker.

Grøt er en perfekt start på dagen, som næringsrik kveldsmat, eller som et mellommåltid når barnet trenger å fylle på med energi. Grøt er ofte babyens favoritt, og derfor er det takknemlig å servere minsten. Derfor satser Semper på å tilby et enda bedre utvalg av grøt, og lansere derfor grøt med grønnsaker både som pulvergrøt og i klemmepose.

Veien til god helse går gjennom magen, heter det. For små barn er det viktig å holde magen i god form. Studier viser at 70% av familiene som spiser vår grøt ønsker å gi sine barn mer grønnsaker*.

- Mange spiser grøt hver dag og Semper grøt er en viktig kilde til jern. Vi vil gi foreldrene muligheten til å variere grøten, ved å tilby mer smaker og grønnsaker i den. Vi håper at vår grøt med grønnsaker gir foreldrene en ny mulighet til å introdusere nye smaker og grønnsaker tidlig, sier Stine Hasselø, kommersiell ansvarlig hos Semper AS.

Semper lanserer tre ulike varianter:
Grøt med grønnsaker i klemmepose med erter og brokkoli og med gresskar og gulrot
Pulvergrøt med grønnsaker med smak av gulrot og brokkoli.

Mettende og næringsrike grøter som har mindre søt smak og mer smak av grønnsaker, noe som bidrar til variasjon og nye smaker.
Semper lager alltid barnemat uten tilsetningsstoffer og konserveringsmidler. Råvarene er nøye utvalgt, og er innenfor de lave grenseverdiene av fremmedstoffer som gjelder for barnemat. Ingrediensene er av barnematkvalitet, som innebærer at de følger regelverket for barnemat, og de strenge kravene som finnes for mat til barn under 3 år.

Finnes i butikk fra og med uke 8

Ønsker du mer informasjon ta kontakt med: Stine H. Hasselø, kommersiell ansvarlig, e-post: Stine.Hasselo@semper.no, m. +47 95822280

*Semper Netigate 05.09.2019, n = 3200

Semper’s velkjente merkevare stå for høy kvalitet, siden starten i 1939. I dag er Semper en ledende aktør innen kategoriene barnemat, glutenfritt og morsmelkerstatning. Hovedkontoret ligger i Sundbyberg og Semper har fabrikker både i Götene og i Falun. Semper har 200 medarbeidere i Sverige, Finland, Norge og Danmark, og omsetter for ca. 1,5 milliard SEK. Semper inngår i det internasjonale næringsmiddelkonsernet HERO, som har drøyt 4 000 medarbeidere i 16 land. Les mer på www.semper.no.