Glutenfrie nyheter fra Semper med fokus på fiberinnhold

Fiberrike glutenfrie nyheter fra Semper

Det har den siste tiden være mye fokus på at produkter til cøliakere skal være en kilde til fiber og fullkorn. Semper legger mye inn på å utvikle produkter som er bra for helsa. I tillegg skal produktene smake godt. Havrebrødet og de to frøknekkebrødene levere på et høyt fiberinnhold, er laktosefrie og smaker godt. I tillegg er de lavFODMAP.

Fiber og fullkorn er bra for helsen, og Semper er derfor glad for å kunne tilby nyheter som har et høyt fiberinnhold. Når vi skriver at produktet har et høyt fiberinnhold betyr det at produktet inneholder mer enn 6 g fiber per 100 g. Både Semper Havrebrød og de to nye Frøknekkebrødene har et høyt fiberinnhold. Havrebrødet, Frøknekkebrød med sesam og chia, Frøknekkebrød med bokhvete og solsikkekjerner leverer ikke bare på sunnhet, men er også lavFODMAP og passer på et lavFODMAP-kosthold. Magehelse er en trend, og derfor ønsker vi å komme med produkter som både er glutenfrie og lavFODMAP, sier Mette Bogen som er produktsjef hos Semper.

Semper Havrebrød

Semper Havrebrød er et helt brød som gir den gode bakerifølelsen. Vi har laget et brød som er rikt på fullkorn og fiber, og som også er laktosefritt. Saftig og godt havrebrød som er nøkkelhullsmerket med hele 55%* havre (*basert på tørrvekt). Velger du nøkkelhullsmerkede produkter spiser du mindre, salt, sukker og fett, og mer fiber og fullkorn. Det er bra for helsen.
Vekt: 300 g og AUP: 32.90

Semper Frøknekkebrød

Kommer i to trendy smaker; Semper Frøknekkebrød med sesam og chia og Semper Frøknekkebrød med bokhvete og solsikkekjerner. Frøknekkebrød passert perfekt til frokost, lunsj eller mellommåltid. Spises som det er eller med noe godt på. Knekkebrødet inneholder havre og 64% frø og kjerner. I tillegg til å være laktosefritt og vegansk, er knekkebrødet en kilde til protein. Høyt fiberinnhold og uten tilsatt sukker får du på kjøpet.
Vekt: 170 g og AUP: 32,9

Semper Vaffel og pannekake Easy Mix.

Enklere blir det ikke, og her får man mulighet til å lage enten vafler eller pannekaker, og det av samme produkt. Produkter er vegansk, inneholder fiber, er uten hvetestivelse, og gir smakfulle vafler eller pannekaker med fiber. En pose gir 7 vafler eller 10 pannekaker.
Vekt: 250 g og AUP: 28.90

Om Semper glutenfrie produkter og «Crossed Grain-symbolet»:

Produkter som har Crossed Grain-symbolet på emballasjen er garantert glutenfritt, noe som gjør det trygt og godt synlig for forbruker. Alle Semper produkter har symbolet på forsiden av produktene, godt synlig for forbruker, som signalisere at Semper glutenfrie produkter er trygge for de som har cøliaki. Crossed Grain-symbolet er et frivillig merke, men er det mest brukte glutenfrie merket i Europa.

Om Semper glutenfrie produkter og FODMAP FRIENDLY-symbolet:

Produkter som har FODMAP FRIENDLY på emballasjen er garantert lavFODMAP, noe som signaliserer trygghet og gjør det lett for forbruker å orientere seg i butikk. Mange av Semper’s glutenfrie produkter er nå sertifisert hos FODMAP FRIENDLY. Det innebærer at matvarene har lave nivåer av FODMAP’s, og kan dermed inngå i et lavFODMAP- kosthold. FODMAP FRIENDLY er en frivillig merkeordning, og alle produktene til Semper analyseres i Australia av FODMAP FRIENDLY

For mer informasjon vennligst kontakt: Produktsjef Mette Bogen, +47 950 54 357 mette.bogen@semper.no

Kategorier

Om Semper: Semper’s velkjente merkevare stå for høy kvalitet, siden starten i 1939. I dag er Semper en ledende aktør innen kategoriene barnemat, glutenfritt og morsmelkerstatning. Hovedkontoret ligger i Sundbyberg og Semper har fabrikker både i Götene og i Falun. Semper har 200 medarbeidere i Sverige, Finland, Norge og Danmark, og omsetter for ca. 1,5 milliard SEK. Semper inngår i det internasjonale næringsmiddelkonsernet HERO, som har drøyt 4 000 medarbeidere i 16 land. Les mer på www.semper.no.