SATS leverer rekordresultat – både økonomisk og for folkehelsen

SATS leverer rekordresultat – både økonomisk og for folkehelsen

SATS presenterer i dag et rekordhøyt resultat for Q2 2023, og leverer EBITDA på 194 millioner kroner. Selskapet følger med dette opp det sterke resultatet fra årets første kvartal. Resultatene kommer som en følge av stabil medlemsvekst over tid, prisjusteringer og god kostnadskontroll for å dempe inflasjonspresset.

- Vi presenterer i dag et sterkt økonomisk resultat. Dette viser at vi nå er i en posisjon hvor vi leverer solide resultater over tid. Vi forbedrer stadig produktet vårt og våre ansatte leverer enestående treningsopplevelser, som har resultert i rekordbesøk – våre medlemmer er mer aktive enn noen gang, sier konsernsjef Sondre Gravir.

Det totale antall treningsøkter på SATS sine treningssentre økte med 16% sammenliknet med andre kvartal i 2022. Økningen er ikke bare et resultat av en større medlemsbase, men også høyere treningsfrekvens per medlem. Antall treningsøkter er et viktig nøkkeltall for både SATS og for folkehelsen. SATS-medlemmer har det siste året bidratt til NOK 21,6 milliarder i samfunnsøkonomisk velferdsgevinst ved å investere i sin egen helse.

- Vi leverer på vår visjon om å gjøre flere mennesker i Norden sunnere og gladere gjennom regelmessig trening, og det inspirerer oss til å hjelpe enda flere til en sunnere livsstil, fortsetter Gravir.

Quarterly Reports & Presentations

We have a strong vision to improve people's quality of life and play a significant role for public health in the Nordics.

At our facilities you will find cutting-edge studio facilities for individual training, the broadest selection of group training with superior programming, and highly qualified personal trainers for individual coaching. We also have a strong focus on supporting our members through online training and digital tools for when they are not able to physically visit our club facilities.

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 273 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 715 000 members and 9 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.