Gå videre til innhold
Samsung utvider sitt utvalg av wearables og gjør smarte velværeopplevelser tilgjengelig for alle

Pressemelding -

Samsung Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra og Galaxy Ring tilbyr nye, smarte velværefunksjoner

Samsung Electronics Co., Ltd. kunngjorde i dag nye Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra og Galaxy Ring for alle1.

De nye tilskuddene til Samsungs bærbare produktsortiment, er sentrale i deres visjon om å bruke Galaxy AI til å forbedre digital helse. Produktene tilbyr personlig tilpassede funksjoner og innsikter som hjelper deg å få en bedre forståelse av deg selv gjennom en helhetlig tilnærming til daglig velvære. Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra og Galaxy Ring hjelper deg å oppnå nøyaktig, detaljert og avansert informasjon om din personlige helse, takket være Samsungs innovative sensorer. Galaxy Watch7 øker daglig velvære med personlig tilpassede treningsøkter og intelligente, forebyggende funksjoner for helseovervåking. Galaxy Watch Ultra, det nyeste tilskuddet til Galaxy Watch-serien, er Samsungs mest avanserte smartklokke hittil, designet for å nå nye høyder. Galaxy Ring gjør det enkelt å overvåke helse, sporing og oppnå personlig innsikt mens den bæres komfortabelt på fingeren, selv mens du sover.

– De nyeste tilskuddene til vårt bærbare utvalg inneholder Samsungs mest avanserte teknologi og innovasjoner, som gjør det mulig for deg å ta styring over velværet ditt med forebyggende velværetips. Galaxy Watch7 og Galaxy Watch Ultra og Galaxy Ring gir veiledning og innsikt som hjelper brukere å omgjøre data til meningsfull forståelse, og skaper en ny æra av avanserte, intelligente velværeopplevelser, sier TM Roh, president og leder for Mobile eXperience Business hos Samsung Electronics.

Galaxy Watch7: Omfattende innsikt i daglig helse

Galaxy Watch72 er laget for å gi brukere en helhetlig innsikt i egen helse. Klokken oppmuntrer til sunnere vaner ved å tilby mange måter å fremme daglig helse på. Du kan spore over 100 ulike treningsøkter nøyaktig og sette opp rutiner ved å kombinere forskjellige øvelser med Workout Routine for å nå målene dine. Med funksjonen Race3 kan du sammenligne nåværende og tidligere prestasjoner i sanntid for å følge fremgangen din og holde motivasjonen oppe. Få en fullstendig oversikt over kroppen din og treningen din med Body Composition4, som gir en grundig forståelse av din fysiske tilstand.

Få sanntidsavlesninger og varsler for unormalt høy eller lav hjertefrekvens med Heart Rate monitoring5, oppdag uregelmessige hjerterytmer som kan indikere atrieflimmer (AFib) med IHRN (Irregular Heart Rhythm Notification)6, og få en dypere forståelse av hjertets helse med Electrocardiogram (ECG)7 og Blood Pressure (BP) monitoring8.

Disse avanserte og detaljerte overvåkingsfunksjonene, samt de skreddersydde innsiktene, er muliggjort av Samsungs nyeste maskinvare i Galaxy Watch7. Den forbedrede BioActive-sensoren gir økt nøyaktighet9, som hjelper brukere å forstå seg selv bedre gjennom omfattende målinger. For første gang kan Galaxy Watch7 brukere enkelt spore avanserte glykerte endeprodukter (AGEs) rett fra håndleddet med en AGEs Index10. Disse målingene, som påvirkes av kosthold og livsstil, gir en indikasjon på brukerens biologiske aldringsprosess og kroppens forbrenning.

Galaxy Watch7 har den kraftigste prosessoren i Galaxy Watch-serien til nå, med en 3nm Processor, som gir en sømløs brukeropplevelse med tre ganger raskere CPU og 30% bedre strømeffektivitet11. Galaxy Watch7 er også den første Samsung Galaxy-smartklokken med Dual-frequency GPS system12, som gir mer presis posisjonssporing13, selv i tette byområder.

Galaxy Watch7 har Samsungs klassiske sirkeldesign og lar deg tilpasse stilen med nye remmer14, inkludert ripple-design og fargerike sømdetaljer, samt en rekke ulike klokkeansikter. Klokken gir også en mer intuitiv og sømløs opplevelse mellom tilkoblede Samsung Galaxy-enheter. Svar på meldinger enkelt med Suggested replies15 fra Galaxy AI, og bruk Double Pinch Gestures16 for å kontrollere klokken og tilkoblede Galaxy-smarttelefoner når hendene er fulle. Samsung Wallet17 gjør hverdagen enklere med alt fra betalinger til digitale ID-er.

Galaxy Watch7 kommer i to størrelser, 40mm og 44mm. Galaxy Watch7 40mm er tilgengelig i Green og Cream, mens Galaxy Watch7 44mm kommer i Green og Silver.

Galaxy Watch Ultra: Maksimer din ytelse

Galaxy Watch Ultra bygger på Galaxy Watch7s avanserte velværeovervåkingsfunksjoner og kraftige maskinvare, og gir deg enda bedre treningsopplevelser. Med et nytt pute-design og et dynamisk Dynamic Lug System for bedre komfort, er denne klokken laget for å være med deg overalt.

Klokken har en solid ramme i Titanium Grade 418 og 10ATM vannmotstand19, som gjør den ekstremt holdbar. Den fungerer i et bredt spekter av høyder, fra 500 meter under havnivå til 9000 meter over, og kan spore avanserte treningsopplevelser som svømming i havet og sykling i ekstreme miljøer20.

Galaxy Watch Ultra kan spore flere treningsøkter i en triatlon med Multi sports tile, og måler maksimal sykkelstyrke på bare 4 minutter med AI-drevne FTP-metrikker21. Klokken gir også en personlig HR-sone22 for optimal treningsintensitet basert på din fysiske kapasitet.

Med Quick Button kan du starte og kontrollere treningsøkter umiddelbart og tilpasse andre funksjoner etter behov. En Emergency Siren23 gir ekstra sikkerhet. Etter trening kan du sjekke statistikken med dedikerte klokkeskjermer som automatisk bytter til nattmodus24 for bedre lesbarhet i mørket. Galaxy Watch Ultra har også en lysstyrke på 3000 nits, som sikrer lesbarhet i sterkt sollys. Den har den lengste batterilevetiden i Galaxy Watch-serien, med opptil 100 timer i strømsparing25 og 48 timer i treningsstrømsparing26.

Galaxy Watch Ultra27 kommer i en størrelse på 47 mm i Titanium Gray, Titanium White og Titanium Silver.

Galaxy Watch7 og Galaxy Watch Ultra er de første Android-smartklokkene som drives av Wear OS 5, som gir avansert ytelse og strømeffektivitet. Dette betyr mer sømløse interaksjoner og lengre batterilevetid. Brukere kan glede seg over en rekke populære apper rett fra håndleddet, inkludert Samsung Galaxy-tjenester, Google-apper og favorittapper fra tredjeparter.

Samsungs tilkoblede Samsung Galaxy-økosystem gir enda flere fordeler. Ved å bruke Galaxy Watch og Galaxy Ring sammen, får du en mer sømløs og nøyaktig helsanalyse. Dette forbedrer presisjonen dag og natt, spesielt for søvn. Du kan også bruke Galaxy Ring lenger når den er sammenkoblet med Galaxy Watch, som forlenger batterilevetiden opptil 30%.

Galaxy Ring: Forenkling av velvære

Galaxy Ring28 tilbyr en enkel tilnærming til daglig velvære. Designet for velværemonitorering29 døgnet rundt, Galaxy Ring er lett med en vekt fra 2,3 til 3,0 gram30, er den komfortabel ved langvarig bruk. Med sin karakteristiske konkave design er den stilig samtidig som den har god holdbarhet med 10ATM water resistance31 og Titanium Grade 532 finish, og er laget for kontinuerlig bruk med opptil syv dagers batteritid33. Få muligheten til å velge den som passer til din stil og størrelse. Ringen kommer i tre ulike farger, Titanium Black, Titanium Silver og Titanium Gold, sammen med et sizing kit som hjelper deg å finne riktig passform blant ni forskjellige størrelser34.

Med Galaxy Ring er all data og innsikt integrert i Samsung Health35. Galaxy Ring tilbyr Samsungs best-in-class søvnanalyse36 og en avansert AI-algoritme for søvn som hjelper deg å enkelt forstå søvnmønstrene dine og skape bedre vaner. I tillegg til Sleep Score og snorkeanalyse, gir nye søvndata som bevegelse under søvn, innsovningstid og hjerte- og pustefrekvens deg en detaljert og nøyaktig analyse av søvnkvaliteten. Med Cycle Tracking37 kan du også bedre følge menstruasjonssyklusen din ved å overvåke hudtemperaturen om natten.

Nye Energy Score38, muliggjort av Galaxy AI, øker bevisstheten om hvordan ditt velvære påvirker ditt daglige liv. Poengsummen beregnes ved å evaluere dine fysiske og mentale forhold på tvers av fire viktige faktorer: Søvn, aktivitet, sovende hjertefrekvens og sovende hjertefrekvensvariabilitet.

Galaxy Ring støtter også bredere velværeovervåkning i hverdagen, slik at du kan holde deg informert om hjertets helse med Heart Rate Alert39. Denne funksjonen gir øyeblikkelige varsler om uvanlig høy eller lav hjertefrekvens i sanntid via Samsung Health-appen. Du kan få flere detaljer om hjertefrekvensen din, inkludert slag per minutt, starttidspunkt og varighet, med Live Heart Rate Check. Galaxy Ring har også automatisk gang- og løpetrening via Auto Workout Detection40, og daglige treningspåminnelser med Inactive Alert. I tillegg kan du enkelt ta bilder eller skru av alarmen på Samsung Galaxy-smarttelefoner med et dobbelt trykk via Gestures41.

Tilgjengelighet42

Galaxy Watch7 og Galaxy Watch Ultra vil være tilgjengelige for forhåndsbestilling i utvalgte markeder fra 10. juli, med generell tilgjengelighet fra 24. juli.

Galaxy Watch Ultra har en anbefalt norsk startpris på 8.490 kroner.

Galaxy Watch7 kommer i to størrelser, 40 mm og 44 mm, hvor norsk anbefalt startpris for 40 mm er 3.790 kroner, og 4.190 kroner for 44 mm.

Tilgjengeligheten for Galaxy Ring i Norden vil bli annonsert på et senere tidspunkt.

For spesifikasjoner og mer informasjon om Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra og Galaxy Ring, besøk: Samsung Newsroom, samsungmobilepress.com eller samsung.com.

1 Tilgjengeligheten kan variere avhengig av marked, modell og den sammenkoblede smarttelefonen. Alle funksjoner, funksjoner, spesifikasjoner og annen produktinformasjon gitt i dette dokumentet, inkludert, men ikke begrenset til, fordelene, designen, prisene, komponentene, ytelsen, tilgjengeligheten og egenskapene til produktet kan endres uten varsel.

2 Kompatible smarttelefoner og tilgjengelige funksjoner kan variere etter land eller region, operatør eller enhet.

3 Løpet er kun tilgjengelig for utendørs løping og utendørs sykling. For sammenlignende målinger er det nødvendig å kjøre på samme bane som den forhåndsgenererte banen. Brukere kan sammenligne ved å velge en av postene fra en tidligere tidsramme på opptil 14 dager. Sammenligning av rekorder gjennom Race er kun tilgjengelig når du starter på samme sted som den forrige rekordens startpunkt. Den vil automatisk bli konvertert til kjøremodus hvis den avviker fra sin forrige bane med mer enn 10 %.

4 Body Composition støttes kun i Samsung Galaxy Watch4-serien og senere utgitte Galaxy Watch-modeller. Body Composition bør ikke brukes hvis du har en implantert pacemaker eller annet implantert medisinsk utstyr, eller hvis du er gravid. All helserelatert informasjon som du får tilgang til gjennom enheten og applikasjonen, skal ikke behandles som medisinsk råd. Måleresultatene er kanskje ikke nøyaktige hvis du er under 20 år. Målene er kun for din personlige referanse. Ta kontakt med en lege for råd.

5 Pulsovervåkingsfunksjoner er kun ment for generelle velvære- og treningsformål. Ikke beregnet for bruk i påvisning, diagnose, behandling, overvåking eller behandling av noen medisinsk tilstand eller sykdom. All helserelatert informasjon som du får tilgang til gjennom enheten og applikasjonen, skal ikke behandles som medisinsk råd. Brukere bør søke medisinsk råd fra en lege.

6 IHRN-funksjonen er kun tilgjengelig i utvalgte markeder. Det er ikke ment å gi et varsel for hver episode av uregelmessig rytme som tyder på AFib, og fraværet av en melding er ikke ment å indikere at ingen sykdomsprosess er tilstede. Den er ikke beregnet på brukere med andre kjente arytmier.

7 EKG-funksjonen er kun tilgjengelig i utvalgte markeder. Det er ikke ment å erstatte tradisjonelle metoder for diagnose eller behandling. Funksjonen er ikke ment for brukere med andre kjente arytmier enn AFib. Brukere bør ikke tolke eller iverksette kliniske tiltak basert på enhetens utdata uten konsultasjon med en kvalifisert helsepersonell.

8 Blodtrykksfunksjonen er kun tilgjengelig i utvalgte markeder. For å sikre nøyaktighet bør brukere kalibrere enheten hver fjerde uke med en tradisjonell blodtrykksmansjett. BP-funksjonen kan ikke diagnostisere hypertensjon, andre tilstander eller se etter tegn på hjerteinfarkt. Det er ikke ment å erstatte tradisjonelle metoder for diagnose eller behandling av kvalifisert helsepersonell.

9 Sammenlignet med tidligere Galaxy Watch-serier.

10 AGEs Index-overvåking er bare tilgjengelig på Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra og høyere. Galaxy Watch bruker lyssensorer som fungerer innenfor grensene satt av sikkerhetsforskrifter. Imidlertid kan personer med lysfølsom hud ha uønskede reaksjoner på lys, for eksempel misfarging av huden eller utslett. Unngå å bruke denne funksjonen hvis du opplever symptomer på lysfølsomhet. AGEs Index-overvåking er kun for kondisjon og velvære, ikke for diagnose og behandling av noen medisinsk tilstand. Hvis du er bekymret for helsen din, vennligst kontakt en lege for råd.

11 Sammenlignet med tidligere Galaxy Watch-serier.

12 GPS-nøyaktigheten kan variere avhengig av nettverksmiljø og andre faktorer. GPS-funksjonen krever internettforbindelse. Kan brukes på LTE-modeller uten sammenkoblet smarttelefon. Ikke-LTE-modeller krever Bluetooth-tilkobling til sammenkoblet smarttelefon.

13 Sammenlignet med tidligere Galaxy Watch-serier.

14 Ekstra klokkebånd selges separat. Tilgjengeligheten av klokkebånd kan variere etter marked eller operatør.

15 Foreslåtte svar er bare tilgjengelig på Galaxy Watch som kjører One UI 6 Watch eller nyere. Klokken krever den nyeste Wear OS-versjonen installert og må være sammenkoblet med Samsung Galaxy-smarttelefonen utgitt etter Galaxy S24-serien som kjører One UI 6.1.1 eller nyere, fra og med juli 2024. Tjenestens tilgjengelighet kan variere avhengig av språk og app. Nøyaktighet av resultatene er ikke garantert.

16 Double Pinch er av som standard. For å bruke funksjonen må den være aktivert på Galaxy Watch eller Samsung Galaxy Wearable-appen. Galaxy Watch må være sammenkoblet med en Samsung Galaxy-smarttelefon som kjører One UI 6.1.1 eller nyere.

17 Tilgjengeligheten til Samsung Wallet og dens funksjoner kan variere etter marked og sammenkoblet smarttelefon. Sjekk Samsung Wallet FAQ (www.samsung.com/us/samsung-wallet/faq) for ytterligere kompatibilitetsinformasjon angående enheter og operatører.

18 Grad 4 titan er delvis påført front- og bakdekselområdene på metallrammen, unntatt skjermen og fysiske knapper. De resterende delene av rammen er en blanding av plast og grad 2 titan.

19 Galaxy Watch Ultra er vanntett i 10 minutter i vann med en dybde på 100 meter i henhold til ISO22810-standarden. Testen ble utført i 5 % saltvann og 4 ppm klorvann. Galaxy Watch Ultra er vanntett med en IP68-klassifisering basert på laboratorietestforholdene for nedsenking i opptil 1,5 meter ferskvann i opptil 30 minutter. Den er ikke egnet for høytrykksvannaktiviteter og dykking. Den kan brukes til gruntvannsaktiviteter som svømming i basseng eller hav. Vannmotstand er ikke en permanent tilstand og kan avta over tid. Se brukerhåndboken for mer informasjon, inkludert pleie/bruksinstruksjoner.

20 Galaxy Watch Ultra tåler temperaturer fra -20 °C til 55 °C mens den bæres på håndleddet, basert på resultater fra interne laboratorietester utført av Samsung. Faktisk ytelse kan variere avhengig av miljøet der den brukes. Ved svært høye eller lave temperaturer kan lading blokkeres, enkelte funksjoner kan bli automatisk avsluttet eller utilgjengelige, eller klokken kan slå seg av automatisk for sikkerhets skyld. I tillegg kan batteriytelsen bli negativt påvirket ved lave temperaturer.

21 For å måle personlig FTP må en Galaxy-smarttelefon være koblet til en strømmåler. For å beregne en mer nøyaktig FTP, er det nødvendig å koble Galaxy Watch til en smarttelefon. FTP beregnes automatisk når sykling skjer på et middels til høyt intensitetsnivå i mer enn 4 minutter med sykkelkraftmåleren festet til sykkelen. Ved å bruke maskinlæring, jo flere brukere kjører gjentatte ganger, desto mer nøyaktige og personlig tilpassede FTP-verdier vil bli beregnet. Sykkelkraftmåleren selges separat. Varighet for tradisjonell FTP-analyse på profesjonelt utstyr er opptil 1 time i gjennomsnitt.

22 Personlig tilpasning av hjertefrekvenssonen er aktivert når du velger en utendørs løpeaktivitet. Det kreves å løpe konsekvent i mer enn 10 minutter med hastigheter på 4 km/t eller høyere.

23 Sirenen avgir lyd på opptil 86 desibel og kan maksimalt høres opptil 180 meter unna. Lydstyrken og rekkevidden til lyden kan variere avhengig av miljøet. Hvor lenge sirenen kan aktiveres kan variere avhengig av batterilevetiden.

24 Nattmodus er bare tilgjengelig på enkelte urskiver.

25 Når du er i strømsparingsmodus, kan noen av funksjonene som Wi-Fi-tilkobling, vekkebevegelser og andre bli utilgjengelige. Det kan også være begrensninger på CPU-hastighet, bakgrunnsnettverk og plassering.

26 Når du trener strømsparing, kan noen av funksjonene som nettverk/Bluetooth-tilkobling, IoT-kontroll og andre bli utilgjengelige. Kun tilgjengelig på Galaxy Watch Ultra.

27 Kun tilgjengelig i LTE-modell.

28 Galaxy Ring må være sammenkoblet med en Samsung Galaxy-smarttelefon med Android 11.0 eller nyere og minimum 1,5 GB minne. Samsung Health-appen (v6.27 eller nyere) og Samsung-kontopålogging kreves. Tjenestens tilgjengelighet kan variere etter land eller region. Tilgjengeligheten av Galaxy Ring-størrelser og -farger kan variere etter land eller region.

29 Samsungs helsesporingsfunksjoner er kun ment for generelle velvære- og treningsformål. Ikke beregnet for bruk i påvisning, diagnose, behandling, overvåking eller behandling av noen medisinsk tilstand eller sykdom. All helserelatert informasjon som du får tilgang til gjennom enheten og applikasjonen, skal ikke behandles som medisinsk råd. Brukere bør søke medisinsk råd fra en lege.

30 Vekten på Galaxy Ring varierer etter størrelse. Størrelse 5 Galaxy Ring er 2,3 g, størrelse 6 Galaxy Ring er 2,4 g, størrelse 7 Galaxy Ring er 2,5 g, størrelse 8 Galaxy Ring er 2,6 g, størrelse 9 Galaxy Ring er 2,7 g, størrelse 10 Galaxy Ring er 2,9 g, størrelse 11 Galaxy Ring er 3,0 g, størrelse 12 Galaxy Ring er 3,1 g, størrelse 13 Galaxy Ring er 3,2 g.

31 Galaxy Ring har en vannmotstandsvurdering på 100 meter i henhold til ISO22810-standarden. Testen ble utført i 5 % saltvann og 4 ppm klorvann. Galaxy Ring er også vannbestandig med en IP68-klassifisering basert på laboratorietestforholdene for nedsenking i opptil 1,5 meter ferskvann i opptil 30 minutter. Den er ikke egnet for høytrykksvannaktiviteter og dykking. Den kan brukes til gruntvannsaktiviteter som svømming i basseng eller hav. Vannmotstand er ikke en permanent tilstand og kan avta over tid. Hvis den har vært utsatt for sjøvann, skyll den i ferskvann og tørk etter bruk. Se brukerhåndboken for mer informasjon, inkludert pleie/bruksinstruksjoner.

32 Titan brukes bare på Galaxy Ring-enhetsrammen.

33 Batterilevetiden er basert på tester utført med størrelse 12 og størrelse 13 Galaxy Ring. Batterilevetid for størrelse 12 og størrelse 13 Galaxy Ring varer opptil 7 dager på en enkelt lading. Batterilevetiden varierer etter ringstørrelse. Batterilevetiden er basert på resultater fra interne laboratorietester for typiske bruksmønsterscenarier utført av Samsung. Testet med resultater fra en forhåndsutgitt versjon av enheten under scenariet søvnsporing i 6 timer, treningsøktdeteksjon i 1 time og 30 minutter og flere spesifikke hendelser (20 ganger med gjentilkobling etter frakobling, 3 ganger endring av Samsung Health-appinnstillinger , 0,5 ganger med utførelse av Finn min ring, 3 minutter med utførelse av gester) forutsatt 24 timers bruk per dag. Faktisk batterilevetid kan variere avhengig av forskjellige bruksmønstre, enhetsmodell eller batteriprodusenten. Nominell kapasitet er 17mAh for Galaxy Ring størrelser 5,6,7 (batterilevetid varer opptil 5 dager på en enkelt lading), 18,5mAh for størrelser 8,9,10,11 (batterilevetid varer opptil 6 dager på en enkelt lading) ), og 22,5mAh for størrelser 12,13 (batterilevetiden varer opptil 7 dager på en enkelt lading). Testing utført av Samsung ved hjelp av hurtigladende USB C-kabel og Samsung 25W USB C-strømadapter. Ladetiden varierer med innstillinger, bruksmønstre og miljøfaktorer; faktiske resultater kan variere.

34 Tilgjengeligheten av Galaxy Ring-størrelser og -farger kan variere etter land eller region. Galaxy Ring-størrelser er basert på amerikanske standardstørrelser (US 5 – US 13). One Sizing Kit er tilgjengelig gratis ved kjøp av Galaxy Ring. Kun ett størrelsessett leveres per bestillingsnummer. Eksempelringer inkludert i Galaxy Ring Sizing Kit er ubrukelige og kun for måling av ringstørrelse. Det anbefales å bruke ringen i minst 24 timer for å teste ringen.

35 For Samsung Health AI-funksjoner må helsedataene sporet fra Samsung Galaxy Ring synkroniseres med Samsung Health-appen. Trenger minst forrige dags aktivitet, søvndata og pulsdata under søvn. Ikke beregnet for bruk i påvisning, diagnostisering eller behandling av noen medisinsk tilstand.

36 Søvnsporingsfunksjoner er kun ment for generelle velvære- og treningsformål. Ikke beregnet for bruk i påvisning, diagnostisering eller behandling av medisinske tilstander eller søvnforstyrrelser. Målene er kun for din personlige referanse. Ta kontakt med en lege for råd.

37 Syklussporing er tilgjengelig for syklus- og periodeprediksjon som drives av Natural Cycles. Syklussporing basert på hudtemperatur fungerer på smarttelefoner og klokker kjøpt i landene der tjenesten for øyeblikket er tilgjengelig. IKKE ment for prevensjon. Hvis du for øyeblikket tar hormonell prevensjon eller gjennomgår hormonbehandling som hemmer eggløsning, vil ikke denne tjenesten være nyttig for å spore eggløsning. Spådommer som vises er kun for personlig referanse. For å forbedre nøyaktigheten av spådommer, anbefales det å bruke Galaxy Ring i minst 4 timer under søvn, 5 ganger i uken. Forutsigelser kan variere avhengig av riktig bruk av Galaxy Ring, inndata, miljøforhold osv. Beregnet for brukere over 18 år. Brukere bør ikke tolke eller iverksette kliniske tiltak basert på spådommene som er gjort uten konsultasjon av en kvalifisert helsepersonell. Krever nyeste versjon av Samsung Health-appen.

38 Energy Score er kun ment for generelle velvære- og treningsformål. Energy Score støttes kun i Galaxy Ring- eller Galaxy Watch4-serien og senere utgitte Samsung Galaxy Watch-modeller. For å sjekke den Galaxy AI-drevne energipoengsummen, må helsedataene sporet fra Samsung Galaxy Watch eller Galaxy Ring synkroniseres med Samsung Health-appen. Tidligere aktivitet, søvndata og hjertefrekvensdata under søvn må spores.

39 Hjertefrekvensvarsel er kun beregnet for generell velvære og treningsformål. Ikke beregnet for bruk i påvisning, diagnose, behandling, overvåking eller behandling av noen medisinsk tilstand eller sykdom. All helserelatert informasjon som du får tilgang til via enheten og Samsung Health-appen, skal ikke behandles som medisinsk råd. Brukere bør søke medisinsk råd fra en lege.

40 Auto Workout Detection er kun ment for generelle velvære- og treningsformål. Ikke beregnet for bruk i påvisning, diagnose, behandling, overvåking eller behandling av noen medisinsk tilstand eller sykdom. All helserelatert informasjon som du får tilgang til via enheten og Samsung Health-appen, skal ikke behandles som medisinsk råd. Brukere bør søke medisinsk råd fra en lege.

41 Bevegelser er kun mulig for kamerakontroll og alarmavvisning. Gestures-funksjonen kan bare brukes på Galaxy Ring sammenkoblet med Samsung Galaxy-smarttelefoner som kjører One UI 6.1.1 eller nyere. For alarmavvisning må klokke-appen være 12.3.30.35 eller nyere.

42 Tilgjengeligheten av farge og størrelse kan variere etter land eller region.

43 Målt uten helsesensorer.

44 Målt uten bånd.

45 Batterilevetiden er basert på resultater fra interne laboratorietester for typiske bruksmønsterscenarier utført av Samsung. Faktisk batterilevetid kan variere avhengig av forskjellige bruksmønstre, enhetsmodell, nettverksmiljø og andre faktorer. Typisk verdi testet under tredjeparts laboratorieforhold. Typisk verdi er den estimerte gjennomsnittsverdien tatt i betraktning avviket i batterikapasitet blant batteriprøvene testet i henhold til IEC 61960-standarden.

46 Wear OS Powered by Samsung fungerer med telefoner som kjører den nyeste versjonen av Android (unntatt Go-utgaven og telefoner uten Google Play Store). Støttede funksjoner kan variere mellom plattformer og markeder med kompatibilitet med forbehold om endringer.

47 LTE-tilkobling kun tilgjengelig på LTE-modeller.

48 Galaxy Watch7 og Watch Ultra har fått MIL-STD 810H-sertifisering: Den har gjennomgått en test som gjentas fra -20°C (1t) til 50°C (1t) i totalt 6 timer.

49 Galaxy Watch Ultra er støvbestandig med en IP68-klassifisering basert på laboratorietestforholdene av en tredjepart: 2 kg talkumpulver (maks. diameter på 0,05 mm) per kubikkmeter ble blåst inn i et testkammer som huset enheten (lufttrykk i enheten) holdes under omgivende luft) i 2 timer. Støvmotstanden kan variere avhengig av faktiske bruksforhold.

50 Enhetsaktivering er bare tilgjengelig etter tilkobling til en smarttelefon som støtter Google Mobile Services. Kompatible enheter kan variere etter marked, operatør eller enhetsmerke.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologier. Selskapet redefinerer verden for TV-er, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, digitale apparater, nettverkssystemer og minne, system LSI, støperi og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne, hvitevarer, TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.