Gå videre til innhold
Samsung lanserer projektorene The Premiere 9 og The Premiere 7, og bringer innovativ laserteknologi inn i stuen

Pressemelding -

Ny serie tilbyr avansert laserteknologi, ultrakort kasteavstand og slående 4K-oppløsning, samt avansert lyd og smarte funksjoner for den ultimate hjemmekino-opplevelsen

Samsung Electronics Co., Ltd. kunngjorde i dag lanseringen av sine nyeste innovasjoner innen hjemmeunderholdning: The Premiere 9 og The Premiere 7. Disse ultrakorte projektorene, designet for å gi en enestående seeropplevelse, forvandler ethvert oppholdsrom til en førsteklasses hjemmekino med fantastisk 4K-oppløsning, oppslukende lyd og andre avanserte funksjoner.

– The Premiere-serien forbedrer hjemmekinoopplevelsen ved å kombinere vår avanserte laserteknologi med innovative og brukervennlige funksjoner som tilbyr fantastisk bildekvalitet og oppslukende lyd, sa Cheolgi Kim, Executive Vice President of Visual Display Business i Samsung Electronics.

De nye projektorene vil være tilgjengelige i Norden fra 5. september 2024 via samsung.com, til en veiledende pris på 39 999 kroner for The Premiere 7 og 59 999 kroner for The Premiere 9.

Uovertruffen bilde- og lydkvalitet

Samsungs nyeste tilskudd til The Premiere-serien møter den økende etterspørselen etter underholdningsløsninger av høy kvalitet, ved å bruke innovativ laserteknologi for å bringe kinoopplevelsen direkte inn i hjemmene våre. The Premiere 9 har trippellaserteknologi for forbedret fargenøyaktighet og lysstyrke, mens begge modellene tilbyr funksjoner for ultrakort kast og livlig 4K-oppløsning på skjermer på opptil 130 tommer.1

Premierens livlige 4K-oppløsning og eksepsjonelle fargenøyaktighet gir liv til hver scene. The Premiere 9 og The Premiere 7 gir fargespekterdekning på henholdsvis 154 % og 100 % av DCI-P3-standarden2, mens begge modellene støtter HDR10+, og gir klare og levende bilder – selv i lyse omgivelser. Med en maksimal lysstyrke på 3450 ISO lumen3 for The Premiere 9 og 2500 ISO lumen for The Premiere 7, leverer disse projektorene både skarpe og dynamiske bilder.4

For ytterligere å forbedre bildekvaliteten er The Premiere-projektorene utstyrt med innovativ AI-bildeforbedring, inkludert AI Upscaling og Vision Booster. AI Upscaling sikrer at innhold vises i fantastisk 4K-oppløsning, uavhengig av originalkvalitet, mens Vision Booster automatisk justerer lysstyrke og kontrast under ulike lysforhold for optimal bildekvalitet.

De innebygde høyttalerne med Dolby Atmos-teknologi i begge modellene gir kraftig og oppslukende lyd, og skaper en ekte hjemmekinoopplevelse uten behov for ekstra lydutstyr. The Premiere 9 har 40 W 2.2.2-kanals oppovervendte høyttalere, mens The Premiere 7 inkluderer 30 W 2.2-kanals høyttalere for en ekspansiv lydkuppel.

Samsung Tizen OS Home for streaming og spill, sammen med mange tilkoblingsmuligheter

De nye The Premiere-projektorene kommer med Samsung Tizen OS Home, og tilbyr tilgang til et bredt spekter av strømmetjenester, inkludert Samsung TV Plus, Netflix, YouTube, Amazon Prime Video og mer. Det omfattende utvalget gjør at brukere kan nyte sine favorittfilmer og TV-serier, og gir en omfattende underholdningsopplevelse.

De nye Premiere-projektorene støtter nå Cloud Gaming. Brukeren kan spille massevis av spill direkte på TV-en uten å koble til en ekstern spillkonsoll. Det er flere forskjellige skybaserte spilltjenester å velge mellom5, bare koble til en spillkontroller, logg inn på spill-kontoen din og spill.

For de som ønsker å lage et skreddersydd interiør, tilbyr Custom Ambient personlige hjemmedekorasjoner ved å projisere ulike widgets på boarealet, og man kan kombinere bilder, videoer og widgets fritt via SmartThings-appen på mobiltelefonen.

Selv når den ikke brukes som en fullstendig kinoprojektor, sørger The Premiere for bekvemmelighet og underholdning for alle forbrukere som en smart høyttaler med håndfri stemmekontroll og en rekke musikkapplikasjoner.

De nye The Premiere-projektorene har også utvidede tilkoblingsmuligheter, og gir en sømløs og integrert underholdningsopplevelse. Brukere kan enkelt dele innhold fra smarttelefonene sine til storskjermen med Tap View og Mirroring, mens innebygd stemmeassistentstøtte gir enkel kontroll over projektoren og andre tilkoblede enheter med enkle talekommandoer. I tillegg gjør Samsungs SmartThings-integrasjon det mulig for brukere å administrere smarthusenheter som lys, termostater og sikkerhetssystemer fra projektoren, og dermed skape et fullt integrert hjemmemiljø.

Et design som passer for ethvert hjem

The Premiere-projektorene har en minimalistisk, varmhvit design med avrundede kanter og en førsteklasses stoff-finish fra Kvadrat, et dansk tekstildesignfirma som går sømløst inn i enhver boliginnredning. Den kompakte størrelsen og den enkle installasjonen gjør projektorene til en ideell passform for ethvert rom, og maksimerer både funksjonalitet og estetisk appell.

Det er enkelt å sette opp en hvilken som helst modell av The Premiere – du trenger bare å koble til projektoren og koble til et trådløst nettverk. Funksjoner for ultrakort kast eliminerer behovet for komplekse installasjoner, slik at brukere kan glede seg over storskjermprojeksjoner med minimal innsats.

1 The Premiere 7 gir 4K-oppløsning på skjermer opptil 120 tommer.
2 DCI-P3, kjent som Digital Cinema Initiatives – Protocol 3, er et fargerom som vanligvis brukes i digital kino og er fargestandarden for filmindustrien.
3 ISO lumen er lysstyrkenivået basert på International Organization for Standardization (ISO) sine standarder.
4 Lysstyrkenivåene for The Premiere 9 (3 450 ISO lumen) og The Premiere 7 (2 500 ISO lumen) reflekterer omtrentlige økninger på 23 % og 14 % i forhold til tidligere modeller (2 800 ANSI lumen og 2 200 ISO lumen). Faktisk ytelse kan variere basert på bruksforholdene.
5 Kostnader for abonnement på spilltjenester er ikke inkludert.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologier. Selskapet redefinerer verden for TV-er, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, digitale apparater, nettverkssystemer og minne, system LSI, støperi og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

For pressehenvendelser, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.