Gå videre til innhold
Samsung Electronics avduker innovativ brillefri 'Odyssey 3D'-gamingskjerm på Gamescom 2024

Pressemelding -

Samsung Electronics Co., Ltd. avduket i dag sine nyeste gamingskjermer med et spesielt fokus på den nye Odyssey 3D, som tilbyr brillefri 3D-visning, på Gamescom 2024 i Köln, Tyskland.

Gamescom 2024, som arrangeres fra 21. til 25. august, er verdens største spillutstilling og har mer enn 1400 utstillere, inkludert produsenter av maskinvare, programvare og spillinnhold. Samsung viser frem sine avanserte gamingskjermer – inkludert den nye Odyssey 3D og modeller fra Odyssey G6-, G8- og G9-seriene – på standen, som spenner over 800 kvadratmeter og er selskapets største og mest oppslukende stand til dags dato.

– Vi er begeistret over å presentere vår brillefrie 3D-gamingskjerm på Gamescom, verdens største spillutstilling, sa Hoon Chung, Executive Vice President of Enterprise Business Team, Visual Display Business i Samsung Electronics.

– Samsung fortsetter å være blant selskapene som leder an markedet for førsteklasses gamingskjermer ved å kontinuerlig utvikle innovative teknologier som forbedrer gamingopplevelsen.

Brillefri 3D-gaming med Odyssey 3D

Odyssey 3Ds innovative Light Field Display (LFD)-teknologi skaper naturtro 3D-bilder fra 2D-innhold ved å bruke en lentikulær linse1 på frontpanelet. Kombinert med Eye Tracking- og View Mapping-teknologi, tilbyr Odyssey 3D en optimalisert 3D-opplevelse uten bruk av 3D-briller. Eye Tracking overvåker bevegelsen til begge øynene ved hjelp av et innebygd stereokamera, mens View Mapping justerer bildet kontinuerlig for å forbedre dybdeoppfatningen.

Odyssey 3D kan sømløst bytte mellom 2D- og 3D-modus basert på brukerens preferanser. Skjermen tilbys i størrelsene 27" og 37" og har 4K oppløsning, en rask 1 ms grå-til-grå (GTG) responstid, og en høy oppdateringsfrekvens på opptil 165 Hz, noe som sikrer jevn og uavbrutt spilling uten etterbilder eller forstyrrelser.

I tillegg kommer Odyssey 3D med en komfortabel design med et høydejusteringsstativ (HAS), vippemuligheter, FreeSync Premium, én DisplayPort 1.4 og to HDMI 2.1-porter. Skjermen ble hedret med Best of Innovation-prisen i kategorien Gaming & eSports på CES 20242.

Spillopplevelser tilgjengelig på Gamescom 2024

På Gamescom 2024 vil Samsung tilby en eksklusiv opplevelse for deltakere gjennom partnerskap med ledende spillutviklere. I den oppslukende Odyssey-opplevelsessonen vil besøkende kunne glede seg over de nyeste Odyssey-gamingskjermene, inkludert Odyssey OLED G8 med UHD-oppløsning og en oppdateringsfrekvens på opptil 240 Hz, Odyssey OLED G6 med QHD-oppløsning og en oppdateringsfrekvens på opptil 360 Hz, og 57" Dual UHD Odyssey Neo G9.

På Samsung-standen kan besøkende også oppleve følgende skjermer sammen med svært etterlengtede spill for ultimat fordypning:

• Odyssey 3D: Odyssey 3D vil gi et 3D-miljø uten sidestykke for besøkende å utforske KRAFTONs inZOI, et livssimuleringsspill som kan skryte av sin realistiske grafikk, og tilbyr en virkelig oppslukende gamingopplevelse. Denne eksklusive forhåndsvisningen gir spillere en førstehånds titt på neste generasjon spillteknologi og innovasjon. Odyssey 3Ds raske responstider og høye oppdateringsfrekvenser sikrer jevn handling, og en dypt engasjerende fortelling.
  • Odyssey OLED G8: De rike fargene og den store skjermen til Odyssey OLED G8 hever HoYoverses Genshin Impact, og gir spillere dynamiske bilder og flytende spill som forbedrer den fartsfylte handlingen og historiefortellingen.
  • Odyssey Neo G9 & OLED G9: Med en massiv, ultrabred og høyoppløselig skjerm, leverer Odyssey Neo G9 og OLED G9 en episk opplevelse i Blizzard Entertainments World of Warcraft: The War Within, og tilbyr spillere et ekspansivt synsfelt og klare detaljer som gjør hvert nytt eventyr føles virkelig oppslukende. World of Warcraft vil bli spilt av noen av Europas beste innholdsskapere. Fans vil kunne spille noen av Blizzards andre elskede spill, inkludert Overwatch 2 og Hearthstone.

Deltakere vil få den eksklusive muligheten til å nyte disse premium gamingskjermene ved å spille de etterlengtede titlene som er nevnt over – noen av dem vil være tilgjengelige å spille selv før deres offisielle utgivelser.

Utvider 2024 Odyssey OLED-serien

Samsung har annonsert utvidelsen av sin anerkjente Odyssey OLED-serie, som inneholder introduksjonen av Odyssey OLED G85SD.3

• 34" Odyssey OLED G8 (G85SD) tilbyr ultrabred QHD-oppløsning (3440 x 1440), et skjermforhold på 21:9, 1800R buet design, Smart Hub, en oppdateringsfrekvens på opptil 175 Hz, og en 0,03 ms GTG-respons tid.

Med utgangspunkt i suksessen til Odyssey OLED G6 og G8 som ble introdusert i juni, tilbyr Samsung nå OLED-skjermer fra 27" til 49" - inkludert de nye widescreen-modellene - som ytterligere diversifiserer Samsungs omfattende OLED-portefølje og gir et bredere utvalg av alternativer for gamere.

De nye Odyssey OLED-modellene har Samsungs proprietære OLED Safeguard for å minimere innbrenninger og OLED Glare Free-teknologi for å minimere lysrefleksjon, og sikrer en overlegen seeropplevelse.

1 En lentikulær linse er en spesiell type linse som dirigerer forskjellige bilder til hvert øye, slik at du kan se 3D-bilder uten å trenge spesielle briller.
2 https://www.ces.tech/innovation-awards/honorees/2024/best-of/s/samsung-light-field-display.
3 Vil være tilgjengelige globalt, inkludert i Nord-Amerika, Europa og Australia, i løpet av dette året. Lanseringsplaner kan variere fra land til land.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologier. Selskapet redefinerer verden for TV-er, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, digitale apparater, nettverkssystemer og minne, system LSI, støperi og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

For pressehenvendelser, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.