Gå videre til innhold
Omfavn AI med Galaxy Book5 Pro 360: Den første i Samsungs serie av nye kraftige AI-PC-er

Pressemelding -

Opplev kraftig ytelse støttet av Intel® Core™ Ultra-prosessorene (Series 2) og et batteri som varer hele dagen med Samsungs nye Copilot+ PC

Samsung Electronics Co., Ltd. kunngjorde i dag Galaxy Book5 Pro 360, en Copilot+ PC1 og den første i den helt nye Galaxy Book5-serien. Ytelsesoppgraderinger muliggjort av Intel® Core™ Ultra Series 2-prosessoren gir økt datakraft, med opptil 47 TOPs NPU totalt – og mer enn 300 AI-akselererte funksjoner på tvers av 100+ apper for kreativitet, produktivitet, spill og underholdning2. Microsoft Phone Link3 gir deg tilgang til Samsung Galaxy telefonskjermen din på en større, mer oppslukende PC-skjerm, som muliggjør bruk av Galaxy AI4-funksjoner som Circle to Search with Google, Chat Assist, Live Translate og mer. Og med Intel® ARC GPU er grafikkytelsen5 forbedret med 17 prosent6. Sammen med fantastiske funksjoner som Dynamic AMOLED 2X-skjermen med Vision Booster og 10-punkts multiberøringsskjerm, lar Galaxy Book5 Pro 360 deg være kreativ når som helst og hvor som helst.

– Galaxy Book5-serien gir enda flere innovative AI-opplevelser til Samsung Galaxy-brukere som ønsker å forbedre og forenkle hverdagsoppgavene sine – gjort mulig gjennom vårt fortsatte samarbeid med mangeårige industripartnere, sier Petter Worum Daling, produktspesialist i Samsung Electronics Norge.

– Som en av våre kraftigste PC-er kombinerer Galaxy Book5 Pro 360 ytelse på toppnivå med Samsung Galaxys voksende mobile AI-økosystem for den ultimate AI-PC-opplevelsen.

AI-ytelse møter økosystemtilkobling

Galaxy Book5 Pro 360 forbedrer Copilot+ PC-opplevelsen på mer enn én måte, og slipper løs ultraeffektiv databehandling med Intel Core Ultra-prosessorene (Series 2), som har fire ganger NPU-kraften til forgjengeren. Samsungs nyeste Galaxy Book forbedrer AI-funksjonene med mer enn 300 AI-akselererte opplevelser på tvers av 100+ apper for kreativitet, produktivitet, spill og underholdning. Designet for AI-opplevelser, gir appene kraft på neste nivå til brukernes fingertupper. Et batteri som varer hele dagen7 støtter opptil 25 timer med videoavspilling, noe som hjelper brukere med å oppnå enda mer, og Samsung Galaxys Super-Fast Charging8 gir en ekstra boost for økt produktivitet.

– De nyeste Intel Core Ultra-prosessorene (Series 2) kombinert med Samsungs banebrytende PC-løsninger skaper den ultimate dataopplevelsen, optimalisert for sømløst å levere det absolutt beste av hva AI kan muliggjøre, sier David Feng, Vice President & General Manger, Client Computing Group, i Intel.

– Vårt langvarige partnerskap med Samsung gjør det mulig å revolusjonere produktivitet, kreativitet og tilkobling, og gi brukerne verktøyene de trenger for å bringe ambisjonene ut i livet.

I tillegg til Copilot+-funksjoner, settes Samsung Galaxys avanserte AI-økosystem også i spill gjennom Microsoft Phone, som muliggjør sømløs tilkobling med utvalgte mobile enheter og tar Galaxy AIs intelligente funksjoner til en større skjerm.

• Slutt å lete og begynn å finne med AI-drevne resultater fra Circle to Search with Google9.
  • Spar tid på å skrive og korrigere med Chat Assist10, som forbedrer samtaler gjennom foreslåtte svar, oversettelsesstøtte og mer.
  • Bryt ned språkbarrierer med Live Translate11 på tvers av taleanrop, meldinger og direktesamtaler.
  • Konverter innspilte møter raskt og enkelt til skriftlige notater og sammendrag med Transcript Assist.

På Galaxy Book5-serien, som er klar for Wi-Fi 712, kan du øke produktiviteten på nye måter.

Samsung Galaxys beste PC-skjerm

Galaxy Book5 Pro 360s oppgraderte design endrer spillet for PC-skjermer. Med Intel ARC GPU, kan den skryte av Galaxy Books beste grafikkytelse til nå. Være kreativ når som helst og hvor som helst, takket være en Dynamic AMOLED 2X-skjerm med Vision Booster, som forbedrer bildet utendørs og reduserer gjenskinn. Opplev en filmatisk seeropplevelse med en superoppløsning på opptil 3K og en adaptiv oppdateringsfrekvens på opptil 120 Hz. PC-opplevelsen kompletteres av 10-punkts-multiberøringsskjermen, som forenkler navigering på tvers av apper, vinduer og mer, og den medfølgende Samsung Galaxy S Pen, som lar deg skrive, tegne og finjustere detaljer med responsive multi-touch-bevegelser.

Oppgraderingene stopper ikke der – underholdningsfavoritter, fra storfilmer til spill, er nå betydelig forbedret. I tillegg til kraftige Quad-høyttalere med Dolby Atmos®, kommer Galaxy Book5 Pro 360 med en forbedret basshøyttaler13 som gir rikere og dypere basslyder.

Slank og lett design

Denne ultraportable PC-en flytter grensene for hva som kan gjøres på farten med sin slanke og lette design. Galaxy Book5 Pro 360 tilbys i to unike farger, grå og sølv, og markerer også debuten til adaptive palm rejection touchpad, som øker komforten og effektiviteten samtidig som den forhindrer utilsiktede klikk når du navigerer på enheten.

Beskyttet av Samsung og Microsoft Security

Som alle Samsung Galaxy smarttelefoner og nettbrett, er Galaxy Book5 Pro 360 beskyttet av Samsung Knox, Samsungs flerlags sikkerhetsplattform – slik at brukere kan være trygge på at enheten deres er tryggere med både sanntidsdeteksjon av trusler og samarbeidsbeskyttelse. Og som en Copilot+ PC vet du at datamaskinen din er sikker, ettersom Windows 11 gir lag med sikkerhet – fra beskyttelse mot skadelig programvare, til beskyttet legitimasjon, databeskyttelse og mer pålitelige apper.

Tilgjengelighet

Galaxy Book5 Pro 360 vil være tilgjengelig i utvalgte markeder, inkludert Canada, Frankrike, Tyskland, Storbritannia og USA fra september. Nordisk tilgjengelighet er ennå ikke kunngjort. For mer informasjon om Galaxy Book5-serien, vennligst besøk: samsung.com/galaxy-book/.

Spesifikasjoner

* Spesifikasjoner kan variere fra marked til marked.
* All funksjonalitet, funksjoner, spesifikasjoner og annen produktinformasjon gitt i dette dokumentet, inkludert, men ikke begrenset til, fordelene, designen, prisene, komponentene, ytelsen, tilgjengeligheten og egenskapene til produktet kan endres uten varsel.

1 Copilot+PC-opplevelser vil ikke være tilgjengelige på Galaxy Book5 360 Pro ved lansering. Forventes å være tilgjengelig via fremtidig oppdatering. Tidspunktet kan variere etter enhet og region. Tilgjengelighet er avhengig av Microsofts utgivelsesplan. Se aka.ms/copilotpluspc.
2 Tilgjengelighet og tidspunkt vil variere etter region. Applikasjoner for forbedrede AI-opplevelser kan kreve separat kjøp. Se https://www.intel.com/content/www/us/en/products/docs/processors/core-ultra/ai-pc-acceleration.html.
3 Brukere må koble sin Samsung Galaxy-enhet (One UI 6.1 eller nyere) til sin Windows-PC gjennom Microsoft Phone Link og følge oppsettinstruksjonene, inkludert å være logget på samme Microsoft-konto. Microsoft Phone Link er forhåndslastet på utvalgte Samsung Galaxy-enheter. PC (Microsoft Phone Link-app) krever Windows 10 eller nyere. Microsoft Phone Link anbefaler at Samsung Galaxy-enheten er på samme Wi-Fi-nettverk som PC-en. Noen mobilapper kan begrense innhold som deles på andre skjermer. Noen relaterte funksjoner kan variere fra modell til modell.
4 Samsung gir ingen løfter, forsikringer eller garantier med hensyn til nøyaktigheten, fullstendigheten eller påliteligheten til utdataene som leveres av AI-funksjoner. Samsung Galaxy-telefon (One UI 6.1 eller nyere) og Link til Windows/Phone Link-tilkobling kreves for Galaxy AI-funksjoner på PC. Samsung- og/eller Microsoft-kontopålogging kan være nødvendig for å bruke/koble til utvalgte Samsung AI-funksjoner på PC. Funksjonens tilgjengelighet kan variere etter applikasjon, marked, nettverksleverandør, Android OS/One UI-versjon og/eller modell. Galaxy AI-funksjoner vil bli gitt gratis frem til slutten av 2025 på støttede Samsung Galaxy-enheter. Ulike vilkår kan gjelde for AI-funksjoner levert av tredjeparter.
5 Grafikkytelse sammenlignet med Galaxy Book4 Pro 360.
6 Basert på interne laboratorietestresultater.
7 Opptil 25 timers videoavspilling. Faktisk batterilevetid kan variere avhengig av modell, nettverksmiljø, bruksmønstre og andre faktorer.
8 Enheten lader opptil 35 % på 30 minutter. Batterikapasitet og lademengde etter en 30-minutters lading kan variere avhengig av konfigurasjonen.
9 Resultatene kan variere avhengig av visuelle treff. Krever internettforbindelse. Brukere må kanskje oppdatere Android til den nyeste versjonen. Produktfunksjonalitet kan være avhengig av appen din og enhetsinnstillingene. Noen funksjoner er kanskje ikke kompatible med enkelte apper. Tilgjengeligheten av tjenesten varierer etter marked og språk. Nøyaktighet av resultatene er ikke garantert.
10 Samsung Galaxy-telefon (One UI 6.1 eller nyere) og Microsoft Phone Link-tilkobling kreves for Galaxy AI-funksjoner på PC. Toneforslagsfunksjon i Chat Assist krever en nettverkstilkobling og Samsung-kontopålogging. Må oppfylle lengdekravene for å aktivere funksjonen. Tjenestens tilgjengelighet kan variere etter språk. Nøyaktighet av resultatene er ikke garantert. Oversettelsesfunksjonen i Chat Assist kan kreve Samsung-kontopålogging. Noen chatteapplikasjoner støtter kanskje ikke denne funksjonen. Enkelte språk kan kreve nedlasting av språkpakke. Tjenestens tilgjengelighet kan variere etter språk. Denne funksjonen aktiveres når et oversettbart språk oppdages. Nøyaktighet av resultatene er ikke garantert.
11 Live Translate krever en nettverkstilkobling og Samsung-kontopålogging. Live Translate er bare tilgjengelig på den forhåndsinstallerte Samsung Phone-appen. Enkelte språk kan kreve nedlasting av språkpakke. Tjenestens tilgjengelighet kan variere etter språk. Nøyaktighet av resultatene er ikke garantert.
12 Wi-Fi 7-tilgjengeligheten kan variere på grunn av OS-versjon, marked, lokasjon, nettverksforhold og andre faktorer. Faktisk hastighet kan variere etter marked, operatør og brukermiljø. Wi-Fi 7 trådløse nettverksrutere kreves og selges separat.
13 Galaxy Book Pro 360 har en 38 mm basshøyttaler, mens Galaxy Book4 Pro 360 har en 18 mm basshøyttaler.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologier. Selskapet redefinerer verden for TV-er, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, digitale apparater, nettverkssystemer og minne, system LSI, støperi og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

For pressehenvendelser, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329
For pressehenvendelser, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.