Galaxy Tab S10 serien er Samsungs AI-klare nettbrett

Galaxy Tab S10 serien er Samsungs AI-klare nettbrett

Samsung Electronics Co., Ltd. annonserte i dag lanseringen av Galaxy Tab S10 Ultra og Galaxy Tab S10+, Samsungs første nettbrett spesialbygd for AI. Den avanserte maskinvaren inkluderer 14,6-tommers og 12,4-tommers Dynamic AMOLED 2X-skjermer — det perfekte lerretet for den brukevennlige S Pen, som følger med begge modellene. Oppgraderinger1 av prestasjonen til Galaxy Tab S10 Ultra innebærer en 18 prosent økning i CPU, 28 prosent økning i GPU og 14 prosent økning i NPU sammenlignet med Galaxy Tab S9 Ultra.

Forbedret prosessering gir raskere og mer responsive AI-funksjoner, som enkelt kan nås med skriftlige kommandoer ved hjelp av den nye Galaxy AI-tasten2 på Book Cover-tastaturene for å tilpasse AI-assistenten. Den nye programvaren inkluderer funksjoner som Note Assist og Drawing Assist, optimalisert for nettbrettformatet. Galaxy Tab S10-serien fungerer også som en AI-enhet for hjemmet, med 3D Map View som gir en visuell oversikt over hjemmet og alle tilkoblede enheter for å forenkle enhetsstyring i SmartThings-økosystemet. Samsung Knox-sikkerhetssystemet sikrer databeskyttelse og kontroll, samtidig understreker innovative materialer Samsungs forpliktelse til en mer bærekraftig fremtid3.

– Galaxy Tab S10-serien er Samsungs første nettbrettet som kommer med AI-forbedringer ferdig integrert fra første stund, og det nyeste tilskuddet til Galaxy AI-familien. Vi er stolte av å utvide vårt sømløse økosystem av sammenkoblede enheter, og tilby allsidige opplevelser som AI-nettbrettet kan levere, takket være Galaxy Tab S10-seriens kombinasjon av kapasitet og bærbarhet, sier Even Amdal norgessjef for Samsung Norge,

God prestasjon på farten

Samsung har tradisjon for å levere kraftfulle opplevelser, Galaxy Tab S10 Ultra og Galaxy Tab S10+ drar nytte av betydelige fremskritt i AI-prosessorkraft for å levere en sømløs opplevelse. Galaxy Tab S10 Ultra har 18 prosent økning i CPU, 28 prosent økning i GPU og 14 prosent økning i NPU sammenlignet med Galaxy Tab S9 Ultra. Kombinert med lang batterilevetid4 og Super-Fast Charging5, lar Galaxy Tab S10-serien deg bruke enheten lenger, med mindre tid brukt på å vente på at den skal lades.

Stilrent design og imponerende skjerm

Galaxy Tab S10 Ultra 14,6-tommers skjerm og Galaxy Tab S10+ 12,4-tommers skjerm har begge avansert Dynamic AMOLED 2X-teknologi og tilbyr en levende, men naturlig seeropplevelse, selv utendørs. Alle detaljer holder seg klare fra hvilken som helst vinkel og i alle miljøer med avansert antirefleksjonsteknologi, som minimerer forstyrrende gjenskinn og reduserer refleksjonsgraden. Seriens høyttalersystem er ytterligere forbedret med AI-drevet Dialogue Boost, som forsterker stemmer over uønsket støy for å skape klokkeklar lyd. Og for bruk på farten tilbyr Galaxy Tab S10-serien kompromissløs holdbarhet med en IP68-klassifisering6, beskyttet av forsterket Armor Aluminum — laget for å tåle bulker og riper og for bruk når som helst, hvor som helst.

Jobb smartere, oppnå kreativitet

Galaxy Tab S10-serien tilbyr en effektiv opplevelse — som øker produktiviteten — og fungerer som det ideelle lerretet for å slippe løs din kreative side.

• Med Note Assist og den brukervennlige S Pen blir notatskriving en lek på nettbrettets store skjerm. Skolearbeid, notatskriving og personlig journaling blir mer effektivt med automatiske transkripsjoner og sammendrag levert av AI. Med PDF Overlay Translation kan Galaxy Tab S10-serien også oversette PDF-er enkelt via skjermoverlegg. Handwriting Help rydder opp i rotete håndskrevne notater.

• Galaxy AIs Sketch to Image gjør Galaxy Tab S10 Ultra perfekt for å gjøre fantasi til virkelighet, og fungerer som den ideelle kreative assistenten.

• Circle to Search7 med Google på Galaxy Tab S10-serien gjør kan du søke ved å sirkle rundt noe uten å bytte apper. Oversett alt du ser på nettbrettet ditt med Google på et øyeblikk, hvilket som helst bilde, video eller tekst med to trykk. Få informasjonen du trenger raskt, og gå rett tilbake til det du holdt på med. Circle to Search kan til og med gjenkjenne og beskrive trinn for å løse fysikk- og matteproblemer.

• Galaxy S Pen Air Command med AI gir umiddelbar tilgang til Galaxy AI Assistant-funksjoner uten å måtte veksle mellom menyer. AI Assistant-apper kan også enkelt startes ved hjelp av Galaxy AI-tasten på Book Cover-tastaturet8 med skriftlige kommandoer, noe som gjør det enklere for brukere å velge mellom Samsungs Bixby og Googles Gemini for en tilpasset AI-opplevelse.

Smart-enhet i hjemmet

Galaxy Tab S10 fungerer også som en Galaxy AI-enhet for hjemmet, og forenkler enhetsstyring. Med skjermoptimaliserte funksjoner som 3D Map View er det enkelt å se status på SmartThings-aktiverte enheter via SmartThings-widgeten. Brukere kan også aktivere SmartThings Energy og AI Energy Mode for enkelt å overvåke energiforbruket til enhetene sine. Galaxy AI forenkler livet på farten og reduserer stresset i hjemmet.

Galaxy økosystemene, trygt og utvidet

Galaxy Tab S10-serien utvider Galaxy sitt unike sammenkoblede økosystem og tredjepartsapp-økosystem, og tilbyr nye og forbedrede apper. Tab S10-serien gir tilgang til ledende tredjepartsapper som Goodnotes, LumaFusion, Noteshelf, Clip Studio Paint, PicsArt og Sketchbook. Brukere kan enkelt kontrollere hastigheter og legge til dramatiske visuelle effekter når de redigerer videoer i LumaFusion, eller enkelt lage innhold til sosiale medier med PicsArts AI designverktøy. Med Galaxy Tab S10-seriens omfattende tredjepartsapp-økosystem, er det en app for alle.

Samsung er forpliktet til å gi brukere valg og kontroll over sine enheter og data. Med Advanced Intelligence-innstillinger kan brukerne velge å deaktivere online databehandling for å sikre at dataene forblir på enheten. Samsung Knox sin sanntids trussel-oppdagelse og samarbeidende beskyttelse holder alltid brukerne trygge.

Galaxy Tab S10 Ultra og Galaxy Tab S10+ vil være tilgjengelig i to farger: Moonstone Gray og Platinum Silver. Galaxy Tab S10 Ultra har en veiledende startpris på 16 990 NOK, mens Galaxy Tab S10+ starter på 13 990 NOK. For mer informasjon om Galaxy Tab S10-serien, vennligst besøk: news.samsung.com.

Spesifikasjoner

Galaxy Tab S10 Ultra (14.6-inch) Galaxy Tab S10+ (12.4-inch)
Dimensions* 208.6 X 326.4 X 5.4 mm 185.4 X 285.4 X 5.6 mm
*Accuracy of numbers may vary depending on measurements used.
Weight* 718 g (Wi-Fi), 723 g (5G) 571g (Wi-Fi), 576g (5G)
*Weight may vary by market.
OS* Android 14.0 Android 14.0
*Edition version and availability timing may vary depending on model and/or market.

Display

14.6-inch, 2960 x 1848 12.4-inch, 2800 x 1752

120 Hz, Dynamic AMOLED 2X

+ Anti Reflection

AP MediaTek Dimensity 9300+
*Specifications may vary depending on model and/or market.
Camera Rear 13MP + 8 MP Ultra Wide 13MP + 8MP Ultra Wide
Front 12MP + 12 MP Ultra Wide 12MP Ultra Wide
Network* 5G (Sub-6), Wi-Fi 7, Wi-Fi Direct Bluetooth® v 5.3 5G (Sub-6/mmW), Wi-Fi 6E, Wi-Fi Direct Bluetooth® v 5.3
*Actual speed may vary by market, carrier and user environment. Wi-Fi 7 availability may vary due to OS version, market, location, network conditions and other factors. Wi-Fi 7 wireless network routers required and sold separately.
Color Moonstone Gray, Platinum Silver

Memory

16GB + 1TB

12 GB + 512 GB

12GB + 256 GB

MicroSD up to 1.5TB

12 GB + 512 GB

12GB + 256 GB

MicroSD up to 1.5TB

Sound Quad Speaker
S Pen IP68 S Pen (BLE) Inbox
Durability IP68, Enhanced Armor AL
SIM pSIM + eSIM
Security Fingerprint on Display (FOD)
Battery / Charging 11,200 mAh / 45W 10,090 mAh / 45W
*Typical value of battery capacity tested under third-party laboratory condition. Typical value is the estimated average value considering the deviation in battery capacity among the battery samples tested under IEC 61960 standard. Actual battery life may vary depending on network environment, usage patterns and other factors.
Accessories

S Pen (BLE) Inbox

Book Cover Keyboard

Book Cover Keyboard Slim

Smart Book Cover

Outdoor Cover

Notepaper Screen (Add-On)

Privacy Screen (Add-On)

* Spesifikasjoner kan variere fra marked til marked.
* All funksjonalitet, funksjoner, spesifikasjoner og annen produktinformasjon gitt i dette dokumentet, inkludert, men ikke begrenset til, fordelene, designen, prisene, komponentene, ytelsen, tilgjengeligheten og egenskapene til produktet kan endres uten varsel.

1 For Galaxy Tab S10+ inkluderer ytelsesoppgraderingene en 16 % økning i CPU, 27 % økning i GPU og 13 % økning i NPU sammenlignet med Galaxy Tab S9+.

2 Innlogging med Samsung-konto kan være påkrevd for å bruke enkelte Samsung AI-funksjoner. Samsung gir ingen løfter, forsikringer eller garantier for nøyaktigheten, fullstendigheten eller påliteligheten av resultatene levert av AI-funksjoner. Tilgjengeligheten av Galaxy AI-funksjoner kan variere avhengig av region/land, OS/One UI-versjon, enhetsmodell og telefonoperatør. Noen funksjoner kan variere avhengig av enhetsmodell. Galaxy AI-tjenester kan være begrenset for mindreårige i visse regioner med aldersbegrensninger for bruk av AI. Galaxy AI-funksjoner vil bli levert gratis frem til slutten av 2025 på støttede Samsung Galaxy-enheter. Ulike vilkår kan gjelde for AI-funksjoner levert av tredjeparter.

3 Les mer om Samsungs forpliktelse til en mer bærekraftig fremtid her: https://www.samsung.com/global/sustainability/main/

4 Faktisk batterilevetid kan variere avhengig av modell, nettverksmiljø, bruksmønstre og andre faktorer.

5 Super Fast Charging-hastigheten avhenger av batterinivå og andre faktorer; bruk kun Samsung-godkjente ladere og kabler; ikke bruk slitte eller skadede ladere eller kabler; inkompatibel lader eller kabel kan forårsake alvorlige skader eller skade enheten din.

6 Galaxy Tab S10+ og S10 Ultra er IP68-klassifisert. Den medfølgende S Pen er også vann- og støvbestandig med en IP68-klassifisering. I samsvar med IP68-klassifiseringen er enheten vannbestandig i opptil 1,5 meter ferskvann i opptil 30 minutter. Skyll av rester og tørk etter at enheten har blitt våt. Anbefales ikke for bruk på stranden eller i bassenget.

7 Resultatene kan variere avhengig av visuelle treff. Krever internettforbindelse. Brukere må kanskje oppdatere Android til nyeste versjon. Produktfunksjonalitet kan avhenge av app- og enhetsinnstillinger. Noen funksjoner kan være inkompatible med visse apper. Tilgjengeligheten av tjenesten varierer etter land og språk. Nøyaktigheten av resultatene kan ikke garanteres.

8 Book Cover-tastatur selges separat. Produktdesign kan variere etter modell. Funksjoner og tastaturoppsett kan variere etter modell eller språk.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologier. Selskapet redefinerer verden for TV-er, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, digitale apparater, nettverkssystemer og minne, system LSI, støperi og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på http://news.samsung.com.

For pressehenvendelser, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329
For pressehenvendelser, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.