Nye diamantslipeskåler med iHD-teknologi gir raskere og mer bekvem sliping

Nye diamantslipeskåler med iHD-teknologi gir raskere og mer bekvem sliping

Norton Clipper lanserer et nytt sortiment diamantslipeskåler for betong og andre byggematerialer. De nye slipeskålene har slipesegment produsert med den nye iHD-teknologien noe som gir lengre levetid og hurtigere sliping i henhold til leverandøren.

Nortons nye produksjonsprossess Infiltrated High Density (iHD) gir en meget homogen densitet i hele segmentet uten at man behøver å bruke høyt trykk (som vanligvis kreves for konvensjonelle segmenter). Takket være dette kan man produsere meget robuste segmenter som slites jevnt og beholder formen samt gir hurtigere bearbeiding ved høye omdreiningstall, gir produktet lengre levetid og større mulighet til å produsere segmenter i ulike former.

Det nye sortimentet diamantslipeskåler som har betegnelsen CG, har en unik segmentdesign som gir stor slipeflate. Dette gir bedre komfort for brukeren med bl.a. lavere vibrasjonsnivå. Slipeskålene finnes i tre ulike varianter med ulike egenskaper som f.eks. sliping av betong, armert betong, naturstein, slipende materialer samt mellomharde og harde byggematerialer. Skålene finnes i diameterene 100 mm, 125 mm og 180 mm for bruk i vinkelsliper.

”Takket være de unike egenskapene med iHD-teknologien får brukeren en mer bekvem sliping med bl.a. mindre vibrasjoner samtidig som produktiviteten økes gjennom hurtigere sliping og lengre levetid” sier Frithjo Kihle, salgsrepresentant hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Frithjof Ask Kihle

Sales Engineer Øst 48 24 75 08