Standard består av diamantblader, kappeskiver og slipeskiver og er en del av Norton Clippers basissortiment som gir brukerne et enkelt og konkurransedyktig utvalg av kappe- og slipeløsninger både når det gjelder kvalitet og pris.

Norton Clipper breddar series Standard

Norton Clipper følger opp suksessen med serien av diamantblad i navnet Standard, som ble lansert i 2020. Den ledende produsenten av slipe materiell utvider nå serien til å omfatte kappeskiver, slipeskiver og enda flere diamantblad for å møte sine kunders behov.

Som en del av utvidelsen av serien lanserer Norton Clipper elleve kappeskiver og slipeskiver, fra 115 mm til 230 mm i diameter, beregnet for kapping og sliping av metall.

For å fullføre den nye Standard-serien introduserer Norton Clipper også fem 4x4 diamantblader, som er lasersveiset for forbedret holdbarhet og laget for å kutte betong, granitt, asfalt, murstein, fortauskanter, byggesteiner, stål opp til fem mm tykk og mye mer. De nye diamantbladene kommer fra 115 mm til 350 mm i diameter og kan brukes med vinkelslipere, bordsager, gulv- og veisager og håndholdte kappsager. På samme måte som kappeskivene og slipeskivene, kommer diamantbladene med store illustrasjoner og instruksjoner for å hjelpe brukeren med å velge riktig produkt.

- Vi er stolte av at Norton Clipper tilbyr trygge og høykvalitets produkter for kutting og sliping av de vanligste materialene, og Standard-serien er et bevis på det. Standardserien sørger for at vi forblir konkurransedyktige uten å gå på kompromiss med kvalitet eller bredde. Målet vårt er å fortsette å tilby løsninger innen flere produktkategorier og applikasjonsområder for å dekke brukernes behov, sier Jonas Falk, salgsdirektør Distribution Markets Scandinavia hos Saint-Gobain Abrasives.

Mer om Norton Clipper Standard er tilgjengelig på https://www.nortonabrasives.com/en-gb/markets/building-construction.

Saint-Gobain Abrasives AS  er Norges ledende leverandør av slipeprodukter og inngår i Saint-Gobain Abrasives som er verdens største produsent av slipemateriell. Saint-Gobain Abrasives har den seneste teknologien, leder utviklingen av nye slipematerialer og tilbyr et flertal ledende varemerker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Anders Johansson

Pressekontakt Marketing Manager Scandinavia +46 (0)72 379 84 04