FEPA holder foredrag om hvordan den Europeiske slipeindustrien kan bevege seg mot nullforurensningsmålet ved hjelp av SEAM.

Nyhet -

Hovedtaler fra Saint-Gobain Abrasives ved FEPAs partnerevent under EUs grønne uke

FEPA har gleden av å kunne presentere hovedtalerne til partnerbegivenheten under EUs «Green Week 2021» med overskriften: «Mot nullforurensning: Betydningen av slipeindustrien i den grønne forsyningskjeden». Den digitale begivenheten er den 26. maj 2021. kl. 10.00-11.00 CET.

• Vincent Basuyau, Policy Officer, Energy Intensive Industries and Raw Materials Unit, DG GROW, European Commission
  • Xavier Orlhac, Vice-President Europe, Middle-East, Africa, Saint-Gobain Abrasives
  • Antje Schwemberger, Environmental & Crisis Manager, TYROLIT - Schleifmittelwerke Swarovski K.G.

EUs grønne uke er den største politiske konferansen på høyt nivå om Europeisk miljøpolitikk. Temaet for årets arrangemangsuke som skjer digitalt fra 1e til 4e juni er: «Nullforurensning».

Hovedtema i rundbordsdiskusjonen vil være slipeindustrien sin betydning for en mer bærekrafig forsyningskjede i industrien. Denne innrammelsen av bransjens eget bærekraftsprogram, SEAM, vil hjelpe økosystemet slik at slipende produsenter kan produsere på en mer ansvarsfull måte.

Xavier Orlhac, Vice-President Saint-Gobain Abrasives, Europe, Middle-East, Africa sier at: "SEAM har vært en fantastisk katalysator for å få med hele slipebransjen og dens forsyningskjede med på bærekraftreisen. Som grunnlegger og aktiv medlem av SEAM er Saint-Gobain Abrasives fullstendig engasjert. Vi er forpliktet mot bekjempingen av karbonnøytralitet, reduseringen av vannforurensning og fjerning av avfall, i et forsøk på å være bidragsgivende til å gjøre verden til et bedre sted!"

Påmeldingen til eventet har begynt og du kan registrere deg via: https://www.seam.earth/eugreenweek-2021.

Les mer om SEAM: https://www.seam.earth
Les mer om FEPA: https://fepa-abrasives.org/