Ruter innstiller avganger i Oslo sør

Ruter innstiller avganger i Oslo sør

Alle avganger til og fra Holmlia, Kolbotn og Hauketo vil bli innstilt sent i ettermiddag og i kveld.

- Vår operatør varsler driftsstans på bussavganger som kjører i Oslo sør, nærmere bestemt Holmlia, Kolbotn og Hauketo. De har store utfordringer med kalde batterier på bussene og utfordringer med rekkevidde og lading. Dette vil føre til at vi senere i dag vil måtte innstille alle avganger til og fra områdene Holmlia, Kolbotn og Hauketo, sier Cathrine Myhren-Haugen, kommunikasjonssjef i Ruter.

Bussene skal lades, og vil bli satt i trafikk igjen når de er fulladet. Ruter planlegger for at morgendagens morgentrafikk går som planlagt, men reisende må regne med avvik nå i kveld.

Reisende som har mulighet rådes til benytte skinnegående trafikk, bl.a. tog på L2, R21, R22 og R23. T-banens linjer 1,2 og 3 kjører som normalt, det samme gjør trikk 13 og 19.

Reisegarantien gjelder.

Linjene som blir innstilt

19N, 73, 73X, 77, 77B, 77X, 79, 80E, 81, 81N, 83, 83N, 84E, 85, 87, 580 og 585.

Reiseinformasjon vil oppdateres fortløpende i Ruter-appen og på Ruters nettsider.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.