Nesten normal trafikk fredag

Nesten normal trafikk fredag

Ruter avvikler nå trafikken tilnærmet normalt og forbereder seg på neste kuldeperiode.

– Kundene har i liten grad merket de få innstillingene vi har hatt i dag, da disse har vært på busslinjer som går med hyppig frekvens. Det vil si ruter med fire og sju minutter mellom avgangene, sier kommunikasjonssjef i Ruter Cathrine Myhren-Haugen.

Blant disse busslinjene er 37, 31, 21, 20, 25 og 60 som på det hyppigste har avgang mellom hvert fjerde minutt og tiende minutt.

– Utfordringene som var med kulde og lading er i stor grad løst akkurat nå. De innstillingene vi nå har kommer som følge av vedlikehold og reparasjon av busser etter store det store snøfallet som førte til at mange busser fikk skader og ikke var i forskriftsmessig stand til å være i trafikk.

– Det er meldt kaldt vær igjen utover i neste uke, og vi legger nå en plan sammen med operatørene våre for å møte den.

Reisegaranti gjelder som alltid, les mer om retningslinjene for denne her

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.