Kollektivtransporten fredag morgen 19. januar

Kollektivtransporten fredag morgen 19. januar

Det er noen innstilte avganger og forsinkelser i morgentrafikken også i dag.

- Det meste av busstrafikken går som normalt på morgenen i dag, med enkelte få unntak, blant annet er det litt forsinkelser på enkelte linjer og noen få innstillinger på linje 70, 24 og 23, sier kommunikasjonssjef i Ruter, Cathrine Myhren-Haugen.

T-bane og trikk

T-baner og trikker går som planlagt med noen unntak. T-banens linje 1 er innstilt mellom Stortinget og Holmenkollen pga. vanskelige kjøreforhold. Det kjøres maxi taxi mellom Majorstuen og Fognerseteren. T-bane linje 3 kjører vestgående spor i begge retninger mellom Montebello og Avløs inntil videre grunnet vekselproblemer. T- Bane linje 3 kjører halvtimes rute mellom Stortinget og Kolsås pga. problemet. Det er også flere innstilte avganger i løpet av dagen på trikkens linjer 11, 12 og 19, dette skyldes vognmangel.

For reiseinformasjon, se Ruter-appen eller reiseplanleggeren på ruter.no.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.