Foto: Ruter/Øystein Dahl Johansen

Holde deg oppdatert om «Hans»

Ekstremværet «Hans» kan føre til innstillinger og forsinkelser i kollektivtrafikken. Hold deg oppdatert hvis du må ut å reise.

I forbindelse med ekstremværet «Hans» er det ventet svært mye nedbør i Oslo og Viken mandag ettermiddag og tirsdag.

Kollektivtrafikken kjører i utgangspunktet som normalt, men det forventes at det kan bli endringer, forsinkelser og innstillinger som følge av uværet.

– Unngå å reise om du ikke må. Må du likevel ut, anbefaler vi å holde seg oppdatert i Ruter-appen eller reiseplanleggeren for å se om det er forsinkelser eller innstillinger på linjen, sier pressetalsperson i Ruter, Øystein Dahl Johansen.

Foto: Ruter/Øystein Dahl Johansen

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Viken (tidligere Akershus fylkeskommune, 40 %). Reisetallene er fortsatt noe preget av pandemien. Totalt var det 341 millioner påstigninger i området vi dekker i 2022.