Foto: Ruter As / HyperRedink, Per Christian Lind

Færre avganger på linje 2 og 3

På grunn av signalproblemer på T-banen innstilles noen avganger på linje 2 og 3, samt at linje 1 kun kjører mellom Majorstuen og Frognerseteren, også tirsdag.

– Linje 2 og 3 får avgang hvert kvarter, mot to avganger i kvarteret normalt øst for Stortinget. Linje 1 snur på Majorstuen inntil videre, sier Øystein Dahl Johansen, pressetalsperson i Ruter.

Signalproblemene oppsto i det østlige delen av T-banenettet mandag formiddag, og Sporveien jobber med feilsøking. Denne jobben vil pågå til feilen er rettet. I mellomtiden må T-banen kjøre saktere og med ekstra god avstand på alle linjer.

– De som skal reise bør beregne litt ekstra god tid og holde seg oppdatert i Ruter-appen, sier Johansen.

Innstillingene pågår inntil videre. Ruter vil komme med oppdatert informasjon så snart den er klar.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune, (40 %). Totalt var det 386 millioner påstigninger i området vi dekker i 2023.