Buss for bane kveldstid lørdag 8. oktober og hele søndag 9. oktober

Buss for bane kveldstid lørdag 8. oktober og hele søndag 9. oktober

T-banens linje 2, 3 og 4 erstattes med buss  mellom Helsfyr og Ryen/Hellerud/Tveita lørdag kveld og hele søndag da Bryn bru på Østensjøbanen skal rives.

Det er Sporveien som gjennomfører arbeidet med å oppgradere Østensjøbanen mellom Etterstad og Hellerud. Arbeidet ved Bryn bru pågår i en lengre periode, men det er kun lørdag kveld 8. oktober og hele søndag 9. oktober det blir buss for T-banen på strekningen.

Fra fredag 7. oktober til og med tirsdag 11. oktober blir det i tillegg endringer for busslinje 23, 24, 3N og 4N fordi Østensjøveien er stengt i perioden. Busslinjene får omkjøringer og noen holdeplasser blir ikke betjent.

Slik kjører T-banen:

Linje 1: Kjører bare Frognerseteren – Majorstuen
Linje 2: Kjører Østerås – Helsfyr og Ellingsrudåsen – Hellerud (Tveita).
Linje 3: Kjører Kolsås – Helsfyr og Mortensrud – Hellerud.
Linje 4: Kjører Vestli – Helsfyr og Bergkrystallen – Manglerud.

Busslinje 2B erstatter T-banens linje 2 og 3 mellom Helsfyr og Hellerud. Busslinje 4B erstatter T-banens linje 4 mellom Helsfyr og Ryen. Det blir også endringer for flere busslinjer rundt Helsfyr denne søndagen, det gjelder linje 21, 66 og 68.

– Benytt Ruterappen eller reiseplanleggeren for å planlegg reisen din denne perioden. Beregn gjerne også litt ekstra tid, oppfordrer Ruters pressevakt Øystein Dahl Johansen.

Les mer om arbeidene som skal gjøres på Østensjøbanen her.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Viken (tidligere Akershus fylkeskommune, 40 %). Totalt var det 246 millioner påstigninger i området vi dekker i pandemiåret 2021.