Foto: Ruter As / Fotograf Birdy, Birgitte Heneide

Alle linjene i Oslo vest og Bærum tilbake i normal drift

Alle linjene i Oslo vest og Bærum er nå tilbake i normal drift etter at 250 Unibuss-ansatte måtte testet for covid-19-smitte.

Torsdag kveld 4. februar fikk en ansatt ved Unibuss sitt bussanlegg på Furubakken i Bærum påvist britisk covid-19-smitte. Som følge av dette måtte 250 ansatte ved bussanlegget testes før de kunne gjenoppta jobben.

Busslinje 40, 41, 45, 46, 48, 130, 140, 140e, 145, 220, 230 og 235 har vært påvirket med innstilte eller delvis innstilt drift fredag 5. februar.

Etter hvert som negativt prøveresultat forelå ble busstilbudet gradvis gjenopptatt gjennom dagen, før det fra ca. klokken 18 er tilbake til ordinær drift.

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Viken (tidligere Akershus fylkeskommune, 40 %). Totalt var det 398 millioner påstigninger i området vi dekker i 2019. På https://barekraft.ruter.no/ kan du lese mer om hvordan vi, sammen med våre operatører og samarbeidspartnere, jobber med bærekraft.