Rusta lyser opp julen

Rusta lyser opp julen

Å dekorere hjem, hage og balkong med stemningsfull belysning er nå enklere enn aldri før. Rusta sin belysningsavdeling tennes i slutten av september med flere nyheter for julesesongen.

Alt du trenger for Rusta sitt belysningssystem er en stikkontakt. Deretter kan du skreddersy en løsning som passer for din fasade eller balkong ved å koble inn lysslynger, lysgardiner eller lysnett. Trenden med tynne metalltrådslynger med mange små lyspunkter er fremdeles tilstede, og i år finner du flere nette valg hos Rusta for både innen- og utendørsbruk. Et perfekt alternativ for den som vil unngå synlige ledninger. Hvorfor ikke dekorere entreen med en vakker lysslynge? I sortimentet finner du flere størrelser og farger, blant annet nyheten Vibble som måler hele 180 cm.

Fantasifulle julebyer og magiske dyr

Julen er forbundet med magi, noe som speiler seg i utvalget av julebyer med både belysning, lyd og bevegelse. Blant nyhetene finnes alt fra fantastiske vinterlandskap til pepperkakehus, husvogner og drivhus. Det brede sortimentet av lekne dekorasjonsdyr for innen- og utendørsbruk vokser, og i årets kolleksjon finner du blant annet rådyr, papegøyer og svaner.

Adventstid i vinduet

Samarbeidet med designeren Håkan Svenesson fortsetter denne sesongen. Nyhetene Linghed og Jularbo er lysestaker i tre, i en ekte skandinavisk stil som finnes i flere farger. Disse er unike for Rusta.

Adventsstjerner er en enkel måte å lyse opp vinduene på, og flere velger å kombinere stjerner i ulike størrelser, farge og uttrykk. Nytt for i år er julestjernene Frost og Kristall, som minner om snøkrystaller. De klassiske stjernene i hvitt og rødt lever videre, men utfordres av flere spennende modeller med mønster, glitter og farger. Hvorfor ikke ta den helt ut og velge en adventsstjerne i leopardmønster? Nyheten Vidunge er en stjerne i metall med LED-belysning som passer like godt til å henge i vinduet som midt i rommet.

I Rusta sin belysningsavdeling finnes noe for enhver smak, fra tradisjonelle lysslynger, stjerner og kranser til lekne og uventede dekorasjonsdyr, julebyer og vannlykter. Alt for at du kan skape din egen magiske jul!

For produktinformasjon, prisopplysninger og høyoppløselige bilder, se vedlagt pressemateriell.

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser.

Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 3000 ansatte, 99 varehus i Sverige, 36 i Norge, 25 i Finland og 3 i Tyskland, samt flere innkjøpskontorer i Asia.

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510