Pressemelding -

Jane Hellen er tilbake! Skjønnhetsproduktene med den karakteristiske duften lanseres hos Rusta.

Gjør deg klar for en nostalgitripp når Rusta nå lanserer skjønnhetsprodukter fra varemerket
Jane Hellen. Merket som hadde en selvfølgelig plass i baderomsskapene på 80-tallet er tilgjengelig igjen, med sin tidløse og populære duft av sitrus fra bergamott og søte blomsternoter fra ylang ylang.

Noen dufter har evnen til å raskt vekke gamle minner og følelser til live. De transporterer tankene tilbake til personer, øyeblikk og steder som har blitt glemt eller ikke vært i tankene på lenge. Slik lukter Jane Hellen.

Med sin sofistikerte og tidløse karakter tar du oss med på en reise tilbake til 80-tallet, til skolediskoteker, første kyss og tenåringsminner. Toppnoter av bergamott og lime gir en levende åpning av sitrus, mens ylang ylang tilfører en blomstrende sødme. Blant hjertenotene finner vi appelsinblomst og rose, som hviler på en varm krydret base av eikemose og rav.

Den friske duften som begeistret en hel generasjon, finnes i alle de nye produktene.

Svenskprodusert hårvask, fuktighetskrem og deodorant med den klassiske duften
I den nye serien finnes sjampo og balsam i to varianter – en duo tilpasset normalt hår og en rettet mot behandlet hår der keratin hjelper til med å reparere, og rapsolje og UV-filter i balsamen beskytter mot ytre påvirkninger. Både balsamen for normalt hår og for behandlet hår har antistatiske egenskaper og løser opp uten å tynge. I tillegg lanseres en bodylotion med vitamin E, rapsolje og sheasmør, en skånsomt rengjørende dusjgel og en velduftende deodorant. Alle produktene er produsert i Sverige.

Produktene fra Jane Hellen blir tilgjengelige i Rustas varehus fra og med torsdag 16. mai 2024.

Produktene som lanseres hos Rusta er følgende:

JANE HELLEN – Sjampo for normalt hår
Størrelse: 150 ml – Veiledende pris: 29,90 NOK
Sjampo med mykgjørende og fuktighetsgivende glyserin som effektivt renser hår og hodebunn fra smuss og fett. Håret etterlates med en ren, frisk følelse og en duft som varer. Sjampoen er vegansk og tilpasset daglig bruk.

Bruk: Fukt håret. Ta en liten mengde sjampo i håndflaten og masser opp til et rikt skum. Påfør i håret og masser inn i hodebunnen. Skyll grundig og gjenta om nødvendig.

JANE HELLEN - Balsam for normalt hår
Størrelse: 150 ml - Veiledende pris: 29,90 NOK
Balsam med fuktighetsgivende provitamin B5 (pantenol) og vitamin E, som effektivt løser håret uten å gjøre det. Antistatisk effekt bidrar til å forhindre flyvehår. Balsamen er vegansk og tilpasset daglig bruk.

Bruk: Påfør i fuktig hår, la virke i noen minutter og skyll deretter ut grundig.

JANE HELLEN - Sjampo for tørt/skadet hår
Størrelse: 150 ml - Veiledende pris: 29,90 NOK
Sjampo som effektivt renser hår og hodebunn fra smus og fett. Keratin fra ull bidrar til å reparere tørt, skadet eller behandlet hår. Resultatet er rent hår med en frisk duft. Tilpasset daglig bruk.

JANE HELLEN - Balsam for behandlet hår
Størrelse: 150 ml - Veiledende pris: 29,90 NOK
Utglattende balsam som beskytter håret mot ytre påvirkninger ved hjelp av UV-filter og ekstrakt fra rapsolje. Balsamen har en frisk duft, antistatisk effekt og tynger ikke håret. Tilpasset daglig bruk.

JANE HELLEN - Body lotion
Størrelse: 150 ml - Veiledende pris: 29,90 NOK
Den nye hudkremen fra Jane Hellen pleier huden med fuktighetsgivende rapsolje, nærende vitamin E og sheasmør. Resultatet er myk og glatt hud med en frisk duft som varer lenge. Vegansk.

Bruk: Masser inn en passende mengde i huden med sirkulære bevegelser.

JANE HELLEN – Dusjgelé

Størrelse: 150 ml – Veiledende pris: 29,90 NOK

Velg ftende og skånsomt rengjørende dusjgel, beriket med glyserin og olivenolje som hjelper huden med å bevare sin naturlige fuktbalanse. Vegansk.

JANE HELLEN - Deo Roll-on
Størrelse: 50 ml - Veiledende pris: 29,90 NOK
Deodorant i praktisk roll-on-format som gjør påføringen enkel. Den karakteristiske, populære Jane Hellen-duften med blomsterduft, sitrustoner og jordaktige noter gir en langvarig følelse av friskhet. Vegansk.

Rusta AB (publ) er en ledende aktør i det nordiske lavprismarkedet med over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Rusta har mer enn 4 000 ansatte og har hovedkontor i Upplands Väsby, Sverige. Rustas aksjer handles på Nasdaq Stockholm (RUSTA).

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510